Sosyal Medya

Google kurucularından Sergey Brin’in hayatını değiştiren 2 kitap

2000 yılında Google henüz ilk halka arzından 4 yıl önce Academy of Achievement ile kar amacı gütmeden yaptığı röportajda, Brin kariyerini teknoloji ve yaratıcılığı harmanlamaya adamasına ilham kaynağı olan kitapları açıklamıştı.

1996 yılında Sergey Brin ve ve onun Stanford doktora sınıfından arkadaşı Larry Page, Google arama motoru haline gelen çalışmayı geliştirmeye başladı. Bugün Google 450 Milyar dolardan daha fazla piyasa değeri ile dünyanın en büyük şirketlerinden biri. Brin, sürücüsüz arabalar gibi dünyayı değiştirecek teknolojilerden sorumlu bölümler olan GoogleX ve Special Projects’in başında.

2000 yılında Google henüz ilk halka arzından 4 yıl önce Academy of Achievement ile kar amacı gütmeden yaptığı röportajda, Brin kariyerini teknoloji ve yaratıcılığı harmanlamaya adamasına ilham kaynağı olan kitapları açıklamıştı.

Richard P. Feynman’dan “Surely You’re Joking, Mr. Feynman!”

Feynman (1918-1988) kuantum elektrodinamik bilim dalındaki çalışması ile fizik alanında 1965 Nobel Ödülünü kazandı ve kendi alanında devleşti. Popüler kültürde eğlendirici otobiyografik çalışmaları ile tanınıyor ki Brin hepsinin üzerinde etki bıraktığını söylüyor. ilk kez 1985 yılında yayınlanan “Surely You’re Joking, Mr. Feynman!” bu çalışmalara en iyi giriş olarak addedildi.

Brin the Academy of Achievement’a “Kendi alanında yaptığı gerçekten büyük katkılar bir yana, biraz geniş fikirliydi.” Deyip eklemişti: “Onun nasıl Leonardo (da Vinci) gibi hem sanatçı hem de biliminsanı olmak istediğini açıklarken alıntı yaptığını hatırlıyorum. Bunu oldukça ilham verici bulmuştum. Bunun dolu dolu bir yaşama yönlendirdiğini düşünüyorum.”

feynman

“Ofey” rumuzu altında çizimler ve resimlerden oluşan bir portfolyo oluşturan Feynman 1981 yılında BBC röportajında sanat ve bilimin birbirini nasıl tamamladığını açıklamıştı: “ Sanatçı olan bir arkadaşım bana şöyle demişti ‘Ben bir sanatçı olarak bu çiçeğin ne kadar güzel olduğunu görebiliyorum. Fakat biliminsanı onu bunun dışında değerlendiriyor ve o duygusuz bir şeye dönüşüyor.’ Ve onun biraz kaçık olduğunu düşünüyorum.

“Oradaki hücreleri hayal edebilirim, içerisindeki karmaşık hareketleri ki ayrıca hepsinin bir güzelliği vardır. Bu boyutta sadece güzelliği kastetmiyorum, bir santimetrede; daha küçük boyutlarda da güzellik vardır, iç yapı ayrıca süreçler… Çiçekteki renklerin böcekleri polen yapmak içn cezbetmesi ilginçtir. Bu bir böceğin renkleri görebildiği anlamına gelir. Bilimin bilgisi olan ilginç soruların her türü çiçeğin haşmetine ve gizemine heyecan ekler.”

Neal Stephenson’dan “Snow Crash”

Brin büyük bir bilim kurgu hayranı olduğunu söylüyor ve Stephenson’ın alkışlanan 1992 romanı “Snow Crash” onun favorilerinden bir tanesi.

snow crash

2010’da Time, derginin kurulduğu 1923 yılından bu yana İngiliz dilinde yayınlanmış en iyi 100 romandan biri olarak adlandırdı. Yakın zamanda bir distopyada geçen roman Birleşik Devletlerin yerini birleşik mikro eyaletlerin aldığı ve programcıları öldüren bir virüsü konu alıyordu.

Karmaşık, eğlenceli hikayesiyle birlikte Stephenson çevrimiçi sosyal ağların yükselişini ve Google Earth’ün 2004 nasıl olacağını tahmin ediyordu. Brin kitabın “kendi zamanından 10 yıl ötesinde olduğunu” söyledi. Ve ekledi: “Ne olacağını öngörüyor sanki ve ben bunu çok ilginç buluyorum.”

About Unknown

0 yorum:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.