Gerçekçi olmak gerekirse pazarlama işi pahalı bir iş olmaya başladı ve başarılı olmanın tek yolu da güçlü bir dijital pazarlamadan geçiyor gibi. Reklamlara ve SEO’ya para ödemeden başarıyı yakalamak imkansız gibi görünüyor. Bunların dışında çok popüler olmakla birlikte farklı stratejler de yok değil, üstelik daha düşük maliyetli. Bu düşük maliyetli stratejiler organik trafik sağlayabilir ve işinizin gelişmesine katkı sağlayabilir.
Network
Network kurma, pazarlama stratejisi için herkesin ulaşabilmesi gereken en etkili yöntemlerden biridir. Bunu kurmanın birden fazla yolu vardır. LinkedIn de bu yollardan biridir. Elini sıktığınız, iş yaptığınız ve sizinle benzer iş yapan herkesi eklemelisiniz. Kendinizi bir marka olarak tanıtmak yerine işinizi marka haline getirmelisiniz. İşiniz için grup sayfaları oluşturmalı veya lokal gruplara katılıp üyelerle etkileşim kurmalısınız.
En çok işinizin düşebileceği kişileri ve alanları takip etmelisiniz ve onlardan nasıl faydalanabileceğinizi ve onlara nasıl yardım edebileceğinizi düşünmelisiniz. Daha sonra işinizi pazarlama yoluna gitmelisiniz. Network kurmanın en güzel yolu ise zaman ve mekan gibi bir sorunsalın olmamasıdır. Yerel bir toplantı mı var, katılın. Pazarlama ile ilgili konferanslar, fuarlar mı var, kaçırmayın. İletişim kurabileceğiniz her kanalı deneyin.
Ortaklık, partnerlik kurun
Sırtımı kaşırsan ben de senin sırtını kaşırım sözünü duydunuz mu bilmiyorum ama ortaklık tam olarak bunu gerektiriyor. 2. El oto sattığınızı ve hemen dükkanınızın aşağısından oto tamircisi olduğunu düşünün. Birbirinizden haberdar olup işbirliği yaparsanız ikiniz de kazanırsınız. Partnerlik, işinizi pazarlamanızı kolaylaştırdığı gibi farklı fırsatların da kapınızı çalmasını sağlar. Özellikle küçük yerlerde ve işlerde çok iş görür partnerlik. İnsanlar daha önce iş yaptıkları ve güvendikleri kişilerin tavsiyelerini çok önemser ve bu sayede ortaklık kurduğunuz işletmelerden gelebilecek referans ile işlerinizi arttırabilirsiniz.
Müşterilerinizin sizinle ilgili yazmasını sağlayın
İnsanların en önem verdikleri şeylerin başında sizin işletmeniz ile ilgili bulundukları yorumlardır. Sosyal medyada var olan isminiz ve sayfanızda bulunan yorumlar, özellikle müşterileriniz tarafından yapılan yorumlar sizin işletmeniz için çok önem arz etmektedir. Hakkınızda yapılan kötü yorumlar olası müşterilerinizi kaybetmenize sebep olurken olumlu değerlendirmeler sizin lehinize olacaktır.
Bu sebeple size gelen müşterilerinizden eğer olumlu bir eneyim yaşadılarsa Facebook veya diğer sosyal medya hesaplarınıza olumlu yorum getirmelerini istemektir.
Blog
Henüz size ihtiyacı olmayan insanlara yardım etmek pazarlama taktiklerindendir. Bu ya yalandan bir pazarlama taktiğidir ya da muhteşem dönüşler sağlayan bir taktiktir. Bunu yapmanın en etkili yolu ise blog üzerinden işiniz ile ilgili bilgiler paylaşmak ve insanlara faydalı olabilecek ip uçlarını paylaşmaktır. Size mal olacak tek şey harcamış olduğunuz zaman olacaktır.
0 yorum:
Yorum Gönder