Starbuks, popüler bir İtalyan pasta şirketi olan Princi ile yeni bir anlaşma yaparak, yepyeni bir konseptle müdavimlerinin karşısına çıkıyor. Geçtiğimiz Perşembe günü açıklanan ortaklık ile Starbuck Roastery karşınızda.
2017’de açılacak yeni konsept ile Princi ürünleri, Starbucks’ın içinde pişecek ve bu marka, mağazalarda satılan tek yiyecek markası olacak. Bu şirket için bir ilk.
Starbucks’ın CEO’su Howard Schultz “45 yıllık geçmişimizde kafelerimiz içerisinde ilk defa yiyecek pişiriyor olacağız. İlk etapta New York ve Şangay’da açılacak olan Roastery’lerde tam teçhizatlı pastaneler olacak. Yani bu zamana kadar yapığımızın tam tersini yapacağız. Yeni noktaları da yakında açıklayacağız.” diyor. Şirketin şu anda Seattle’da böyle bir restoranı var.
Shultz, Princi’yle anlaşma yapmalarının en büyük sebebinin sarhoş edici, tahrik edici ortamı olduğunu söylüyor ve böyle bir sektörün geleceği için mükemmel olduklarını da sözlerine ekliyor.
Princi adlı şu seçkin pastane, Rocco Princi tarafından 1986’da Milano’da açıldı. Princi’nin Milano’da dört, Londra’da bir restoranı var. Starbucks, yapılan anlaşmayla beraber, sadece Starbucks mağazaları içinde değil, aynı zamanda dünyanın dört bir yanında bağımsız Princi mağazaları açmak için de Princi şirketine destek olacak.
Starbucks’ın son iki yılda kalitesini ikiye katladı. Premium kahve hizmetinin yanında, gurme lezzet hizmetinin gelmesi beklenen bir durumdu. Starbucks 2014 yılında ilk defa özel pastane ve tatma odaları yaptırarak, bu konuda yeşil ışık yakmıştı. Normal kahveleri haricinde Premium kahveler de satan şirket, şimdi yiyecekte aynı şeyi yapacak.
Yeni restoranlar normal Starbucks restoranlarından çok daha büyük olacak. Görsel zenginliğin yanı sıra, beş ayrı kahve hazırlama metodu uygulanacak. Açılacak restoran sayısının şu anda belirli olmadığını söyleyen Shultz, sadece Amerika’da yüzlerce restoran açabileceklerini de belirtiyor.
Seattle’da açılan ilk mağazanın yüksek başarısı, bu ortaklığın geleceğinin parlak olacağını işaret ediyor.
Mevcut Starbucks restoranları La Boulange Bakery ürünlerini satmaya devam edecek. Yeni açılacak restoranlar ise Princi’yle yenilikçi tatlar sunacak. Starbucks, La Boulange’ı 2012’de 100 milyon dolara satın almıştı ve bunun içerisinde şirketin özel tarifleri de vardı. La Boulange, 2015’te kepenkleri kapatsa da, şirketin tarifleri 23 lokasyonundan daha değerli hale geldi ve Starbucks bu sayede yiyecek sektöründeki gücünü her sene ikiye katladı.
Princi ürünleri, size en yakın Starbucks’te hemen bulunmayacak. Her ne kadar Princi, Starbucks yiyeceklerinin geleceği olsa da, Shultz, yeni konseptin seçkin lokasyonlarda olacağının altını çiziyor.
0 yorum:
Yorum Gönder