Sosyal Medya

Snapchat’in yeni patenti nesne tanımlama üzerine

Görünüşe göre Snapchat oldukça yeni bir reklam modeli üzerinde çalışıyor. Kullanıcıların ekranlarındaki nesneleri tanımlama ve algılama üzerine aldığı yeni patenti sayesinde ekrandaki nesneleri tanımlayarak kullanıcılara özel filtreler, reklamlar ve kuponlar sunmayı amaçlıyor.

Patent ile ilgili başvurular ilk olarak 2015 yılında yapılmış olsa da Amerika Birleşik Devletleri Patent ve Marka ofisi tarafından patentin netleşmiş detayları geçtiğimiz perşembe günü açıklandı.

Patent başvurusunda yer alan örneklerden birine bakalım.

Amerika’nın meşhur Empire State Binası’nın bir fotoğrafını çektiğiniz zaman eğer doğru açıdaysanız King Kong filtresi gelebilir. Patentte yer alan bilgiye göre bu filtre ses ve görsel efekt de içerebilir. Bunun anlamı, animasyondan oluşan bir filtre ile karşılaşabilirsiniz.

patent1

Bir başka örnekte de bir kahve fotoğrafı çektiğiniz zaman bunu algılayan Snapchat’in size indirimli kahve kuponu sunabileceği reklam formatını örnekliyor. Kahveyi algıladıktan sonra yukardan açılan bir pencerede bir markaya ilişkin indirim kuponu sizin bir sonraki kahvenizde oraya gitmenizi sağlayabilir.

screen shot 2016-07-14 at 2.21.51 pm

Patentte bir çok farklı model tabi ki kurgulanmış ve örneklenmiş şekilde sunuluyor. Bu modellerden ne kadar çok farklı reklam geliştirilebileceği sizin hayal gücünüze kalmış. Ama çok önemli bir konu daha var.

Arama motoru reklamcılığının temellerini oluşturan kelime hedeflemeleri oldukça popülerdir. Snapchat ve artırılmış gerçeklik reklamları ilerleyen dönemlerde “görsel materyal” hedefleme modelini ve bunlar için açık artırma özelliğinin çıkmasını sağlayacak ve hatta sağladı.

Snapchat’in yeni patenti içerisinde nesne bazlı açık artırma (bid) modeli bulunuyor. Böylece, kahveyi algıladığı zaman reklam verenlerden en yüksek miktarı ödeyen markanın indirim kuponu görünecek ve en çok ödeyen firmanın filtresi sizi karşılayacak. Reklamcılar için Google reklamcılığı gibi çok yeni bir model geliyor diyebiliriz. Yeni dünyanın uygulamalarının reklam ve gelir modellerinin de klasik modellerden farklı olması beklenirdi, gerçekten tebrikler.

Patentin tamamını incelemek için tıklayın.

About Unknown

0 yorum:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.