Her mesleğin kendine has sırları olduğu bilinen bir gerçek. Söz konusu havayolu olunca tabi insan biraz tedirginlik duymuyor değil. Neyse ki bazı havayolu çalışanları bu gizli bilgileri sosyal medyada paylaşmaktan çekinmiyorlar.
1- Her küçük arıza hemen onarılmaz
Tabi ki uçuş güvenliğini etkileyebilecek şeylere izin verildiğini düşünmemelisiniz. Kalkış öncesi yapılan kontrol listesi inanılmaz derece kalabalık. Ama bazen gecikmeler yaşanmasın diye bazı ufak arızaları sonra çözülmek üzere beklemeye alınabiliyormuş.
2- Uçak kapılarının yanında tutma kolları neden var?
Hiç dikkat ettiniz mi? Kapıların yanında tutma noktaları var. Bu noktalar, görevliler acil çıkış hazırlığı yaparken panikleyen yolcuların onlara çarpıp aşağı düşmelerini engellemek, sağlam durabilmelerini sağlamak amacıyla kabin görevlileri için yapılmış.
3- Kaptan pilot ve yardımcı farklı şekilde beslenir
Kaptan ve yardımcı pilotlar olası sorunların önüne geçilebilmesi için farklı yemekler yerler. Aslında en azından havacılık kurallarına göre öyle olması gerekiyor ama bir çok firma bu kuralı pek uygulamıyormuş. Umuyoruz ki bir alerji durumu yaşanmaz.
4- Bagajınızın açılmasını önlemek için kilit takmayın
Bagaj kontrolü yasal bir hak olduğu için kilit takmanız onun açılmayacağı anlamına gelmiyor. Hatta çoğu zaman bir kalemle rahatlıkla açabiliyorlar. Bu nedenle takmamanızı öneriyor havayolu çalışanları. Bazı durumlarda bagajınıza zarar verilebilir kilit açılırken.
5- Uçuş sırasında sigara içmek neden yasak?
Eskiden uçuşlarda sigaraya izin verilirken şu anda neden verilmiyor? Yangın? İçmeyenlerin sağlığı?
Bunlar etken olabilir ama izin verildiği dönemlerde bile bu nedenle tek bir yangın meydana gelmemiş. Asıl sebep tabi ki ekonomik. Tepelerde bulunan hava akım noktalarında hava sürekli filtreleniyor ve sigara dumanı bu filtrelere ve ekipmana çok zarar veriyor ve çabuk eskimesini sağlıyor. Bu nedenle uçuşlarda sigara yasaklanmış.
6- Neden hala cep telefonlarını kapatıyoruz?
Bir telefon asla uçakta bir hata olmasına neden olmaz. Bu büyük bir efsane fakat radyo sinyallerinin karışmasına ve statik yüklenerek gürültü oluşmasına sebep olabilir. Bu durumda pilotun konuşmaları tam aktarılamayabilir veya gelen cevaplar iyi duyulamayabilir bu nedenle kapatılması isteniyor. Tabi ki kabin çalışanlarının bile bu kuralı sıklıkla esnettiği söyleniyor.
7- Havayolu firması çalışanları ve yakın aileleri ücretsiz uçar
Aslında ücretsiz demek pek adil olmayabilir. Biletlerin büyük bir bölümü vergilerden ve harçlardan oluşur. Havayolu firmaları da çalışanlarına uçuşu ücretsiz verir sadece vergiler ve harçlar çalışan tarafından ödenir.
8- Lavabolar dışarıdan çok rahat bir şekilde açılabilir
Tabi ki bu mahremiyetinize darbe vurmak için değil güvenlik amaçlı. Bir yolcu içerde sorun yaşarsa rahatsızlanırsa kapıyı kırmak yerine bu gizli açma alanından rahatlıkla açabilmek için tasarlanmış.
9- Cam kenarındaki kollarda kaldırılabilir
Cam kenarında oturanlar için kol bazen işkenceye dönüşebiliyor ama artık siz de benim gibi kolun kaldırılabildiğini öğrendiniz. Kolun altında bulunan küçük düğmeyi itin ve kolu kaldırın.
10- Bilet almak için en gün?
Erken bilet almak bir çok zaman hayat kurtarsa da çarşamba ve cumartesi günleri bilet almak diğer günlere göre gerçekten daha uyguna gelebiliyor.
0 yorum:
Yorum Gönder