İş yeri iletişiminde ne söylediğinizden çok nasıl söylediğiniz, hangi kelimeleri kullanarak söylediğiniz de oldukça önemlidir. Karşı tarafı kendinizden itecek şekilde ya da küfürden kaçınmanız gerektiği gibi aşağıda belirlediğimiz kelimeleri de kullanmamanız iş hayatındaki iletişiminizi ve başarınızı oldukça etkileyecektir.
- Söylenmemesi gereken; ben, benim
Bu kelimeleri iş hayatında kullandığınız kelimeler arasından çıkarmak zor olacaktır. Ama bunların kullanımını önlemeniz gerektiğini de bilmeniz gerekir. Örneğin: Bir proje sunumunda sunum yapacak ilk kişi sizsiniz. Projede ekibinizle çalıştığınızı unutup “ Projeye için verileri topladım.” gibi bir cümle kurduğunuz takdirde büyük bir hata yapmış olursunuz. Bu davranış ekibiniz ve dinleyiciler tarafından hoş karşılanmayıp, bencillik olarak nitelendirilecektir. Ekip ruhunun zarar görmesine neden olacaktır.
- Yerin kullanılması gereken; biz, ekibim
Bunları kullandığınızda takım arkadaşlarınız tarafından takdir edilir ve grup içindeki ilişkileri sağlamlaştırırsınız. Ayrıca zaman zaman ekipte çok fazla çalışan olabileceği için sadece “biz” “takımım” kelimelerini kullanmanız, uzun isim listesini söylemeniz gerektiğinde kolaylık sağlayacaktır. Bununla beraber iş hayatında yeni olan kişiler de projenizde ve ekibinizde yer aldığı,başarılı olduğu için kendisiyle gurur duyacak ve sonraki adımlarını daha güvenli atacaktır.
- Söylenmemesi gereken; yapamam
Zaman zaman iş hayatında yapamayacağınız işler ile karşılaşabilirsiniz. Ama bu tür işlerde yapamam demeden önce o işi tartıp hangi oranda yapamayacağınıza bakmalısınız. Çünkü yapılması aşırı güç değil ise yapamam diyerek kendinize bariyer koymadan önce denemelisiniz. Ve bu deneme sonucunda büyük oranda başarılı olduğunuzu görebilirsiniz. Bu küçük denemelerle kendi uzmanlık alanınızı genişletip kendinizi kolaylıkla geliştirebilirsiniz.
- Yerine kullanılması gereken; iş yükü, öncelik, zaman çerçevesi
Size verilen görevden fazlası istendiğinde ve yapmak istemediğiniz takdirde, “yapamam” kelimesi yerine iş yükü, öncelikler ve zamandan bahsedebilirsiniz. Önünüzde birçok projenin yer aldığını varsayarsak ek iş yükü size oldukça fazla gelecektir. İş yükünüzün fazla olduğunu ve zamanınız olmadığını söyleyerek işi kibarca reddetmiş olur ve iş yükünüzü hafifletirsiniz.
0 yorum:
Yorum Gönder