Mağaza satışlarının %80’i satış elemanlarının %8’i tarafından gerçekleştiriliyor. Bunun sebebi satış elemanlarının beceriksizliği değil. Satış elemanlarının başarısız olmasının sebebi, yaşadığımız dijital çağda kişilerin internet gibi daha hızlı erişim yöntemlerini tercih etmesidir. Yani daha fazla bağlı olmamız satış elemanlarının işini zorlaştırıyor.
Dünyaya hızlı bir şekilde bağlanmak demek birçok marka için müşterisine bağlanmasının yolunun açılması demektir. Kanalların çok olmasıyla kafa karışıklığı da oluşacaktır, bu yüzden kullanıcıların internetteki trafikleri için kendilerine iyi bir yol haritası oluşturmaları gerekir.
Online satışa yönelen firmalar hem olumlu hem de olumsuz birçok şeyle karşılaşabilir. Karşı karşıya kalacakları durum tamamen kendilerinin bu konuyla ilgili yapacakları profesyonel çalışmalara bağlıdır. Online satışı başarılı bir şekilde kullanan firmaların yükselişi daha çabuk olacaktır. Firmalar bu işe girişirken çok da başarılı olamıyorlar. Peki, bu işi ustaca yapmak için neler yapmak gerekir? Bu sorunun cevabına bakalım;
Online Pazarlamayı Anlayın
Günümüzde markaların müşterilerine ulaşması için birçok yöntem mevcuttur (online pazarlama, sosyal medya platformları…). Kendinize en uygun yöntemi kullanarak günde ortalama 5000 kişiye veya daha fazla kişiye ulaşmanız mümkündür.
Günümüzde halen televizyon üzerinden müşteriye ulaşmaya çalışan firmalar vardır. Yüksek maliyeti ve ulaşılan kişi sayısı düşünüldüğünde bunu yapmak gerçekten artık çağ dışı bir hareket olarak kalıyor. Çünkü çoğu kişinin kumandasında reklamları geçmek için kullanılan kanal değiştirme tuşu artık yıpranmış durumda.
Bunun yerine Twitter veya Facebook üzerinden yapacağınız bir reklamı daha çok kişiye ulaştırabilir, ürününüzle ilgilenenleri bu ürünlere nasıl ulaşacağına dair yönlendirebilir, yaptığınız reklamın aslında kaç kişi tarafından görüntülendiğini ölçebilir hem de tüm bunları televizyona oranla çok daha ucuza mal edebilirsiniz. Günümüzde artık firmalar reklamın gerçek etkisini ölçmeden yeni reklam yapmak istemiyorlar ya da yapacakları yeni reklamda bir önceki reklamın eksikliklerini gidererek daha profesyonel ve daha etkili reklam yapmaya çalışıyorlar. Bir sonraki reklamda daha başarılı olmalarının tek yolu önceki reklamlarını müşteri üzerinde ki etkisi ve ne kadar kişiye ulaştıklarında gibi birçok alanda analiz ederek bir sonraki reklamlarında bu eksikliklerini gidermelerinden geçiyor. Bir televizyon reklamından tüm bu verileri elde etmeniz mümkün değildir. Bu yüzden kontrol edebileceğiniz yöntemleri seçerek daha net hedefler belirlemeniz reklamlarınızda başarıya ulaşmanızı doğal olarak online satışlarınızı daha çok arttırmanız anlamına geldiğini anlamalısınız.
Teknoloji Sizin Dostunuzdur
Teknoloji olarak da artık eski değiliz ve uzun bir yol kaydettik bu yüzden artık bir şekilde her yerde teknoloji kullanılıyorken sizin işletmenizin bundan uzak kalarak ayakta kalması mümkün değildir.
Şirketinizin daha iyi bir müşteri deneyimi kazanması ve bununla birlikte talebe göre ürünlerinde beklenilen değişkenlikleri gösterebilmesi için müşterilerinize ulaşabileceğiniz kanallardan en çok tercih edilenlerinde biri e-posta pazarlamasına girmenizdir. E-posta kampanyası yürüten firmaların %42’si kampanyalarını bölmeyi görmezden gelmektedir. Aslında bazı ek araçlarla bunları kolaylıkla bölümleyebilirsiniz. Eğer sizde bir e-posta kampanyası yürüteceksiniz kesinlikle bunu dikkate almalı ve kampanyalarınızı bölmelisiniz.
Ayrıca istatistik hizmeti veren firmaların yazılımlarını kullanarak web sitenizde kimin neye baktığını ve web sitenize nasıl bir yol izleyerek geldiğini, ne kadar sıklıkla geldiğini ayrıca e-posta ile hangi kullanıcıların e-postalarınızı okuduğunu ve kimlerin bu e-posta ile web sitesini ziyaret ettiğini görebilirsiniz.
0 yorum:
Yorum Gönder