Müşteriler günümüzde şirketlere yönelik kuşkular yaşamaktadırlar ve yapılan araştırmaya göre müşterilerin %90’nı markaların sosyal olaylardaki reflekslerine göre marka tercihini yapıyor. “Nedenler” şirketler için aslında iyidir: Şirketler kardan önce amaca odaklanırsa daha mutlu çalışanlar yaratmayı sağlar çünkü bu, çalışanların da ürünlerini almaya teşvik etme kültürü yaratır.
Örnek olarak “Life is Good ” şirketinin her bir tişörtün satışından elde edilecek ücretin 10 cent’ini ihtiyacı olan çocuklar için ayırma geleneği verilebilir. Marka bunun kendisi için olumlu bir hava yaratacağını biliyor. Bu kampanya ile marka toplum gözünde kendine daha farklı kılar.
Her bir iyilik kampanyası yapıldığında şirket bu kampanyalara katılarak yapılacak yardımların miktarını arttırmaya çalışıyor.
Life is Good şirketinin bu kampanyalara olan yaklaşımında ki görevleri büyümek isteyen diğer şirketlere de örnek temsil etmektedir. Girişimciler için bir iş planı oluşturmanın ve misyon yaratmanın tam zamanı. Bunu yaparken işte dikkat etmeniz gerekenler:
Görevi kabul edin
Alberta Üniversitesi’nin yaptığı çalışmalar sonucu, işlerini ciddiye alan çalışanların %60’ı iş yerine devamsızlığı azalttığını ve iş yerlerinin %75’inin cirolarını arttırdığı görülmüştür.
Çalışanlar mutlu olduğunda ise bu iş yerlerinin müşteri oranı %18 artmaktadır.
Yapılan araştırmalar da şirketlerde çalışanların görevlerini benimsemesi ve bunun sonucunda şirketin büyümesinin temeli şirketin misyonundan geçmektedir. Bu yüzden şirketlerin misyonlarını iyi belirlemeleri gerekmektedir.
Egonuzdan kurtulun
openNest şirketi kendisini; şükran, empati, şefkatlık, dürüstlük ve güvenlik konularına çok önem veren bir kurum olarak tanımlıyor. Bu başlıklar doğrultusunda yaptıkları çalışmalarla beraber çalışanlarının müşteri etkileşimleri ve yönetilebilir bir şirket olma yolunda başarıya ulaştıklarını belirtti. Şirkete göre başarı göreceli bir şeydir ve bu ancak bir ekip çalışmasıyla ortaya çıkabilir. Kar sadece başarı işareti değil bu yüzden egoları bir kenara koymak gerektiğini ve egoların iş süreçlerini engellemesine izin verilmemesi gerektiğini vurguluyorlar.
Neyi ve niçini tanımlayın
İnsanlar her gün yeni müşteri, yeni anlaşma ve yeni personel alımı gibi işleri halletmeye çalışır. Büyük resme odaklanma ve bakış açısını “niçin” üzerine kaydırma yerine başka işlere yoğunlaşılıyor.
Amacınızı ve başarıyı tanımlamak için kendinize; ‘Neden bunu yapıyoruz? Bu benim için neden önemli?’ Bir görevi seçerken veya görevinizle ile ilgili önemli bir kararı vermeden önce bu seçimlerinizin yaratacağı sonuçları tespit etmeye çalışın. Sorular sorarak kendinize en iyi yol haritasını sebep ve sonuçlarıyla beraber çıkarmaya çalışın.
Görevlerinizi seçerken kabiliyetinize göre seçim yapın
Sadece gelir için müşteri eklemekten kaçının. Kendi ürün ve hizmetlerinize güvendiğinizden emin olun. Sadece zeki oldukları için kişileri işe almayın. Yaptığınız işe göre en iyi verimi alacağınız kişileri seçmelisiniz.
Ortaklığınız, müşterilerinizle değerlenir. Eğer işiniz müşteri odaklı bir organizasyon ise müşterileriniz için en doğru olanı seçmelisiniz ve misyonunuzu da müşterilerinizin istekleri doğrultusunda oluşturmalısınız. Ve alacağınız her bir kararda misyonunuza bağlı kalmalısınız. Misyonunuz size bir yol gösterici olarak çalışanlarınızın ve müşterilerinizin memnuniyetini arttırmanızda yardımcı olacaktır.
Kendi çıkarlarınızı unutun
Şirket liderlerinin en önemli görevi şirketin amaç ve misyonunu korumaktır. Çalışanlar ve müşteriler şirketin samimiyetsizliğini ölçmede çok iyidirler o yüzden onları kandıramazsınız sadece kendinizi kandırabilirsiniz. Bu yüzden şirketler amaçlar üzerine odaklanmaya çalışarak daha akışkan olmayı sağlarlar.
Eğer üzerinde odaklandığınız model işletmenize negatif etkilere sebep oluyorsa bu uzun süreçte şirketinize daha çok zarar verecektir. Amaçlarınıza odaklanırken kişisel çıkarlarınızdan uzak durmalısınız ve şirketiniz için en doğru olan model üzerinde odaklanmalı ve çalışmalısınız.
TOMS ayakkabı firmasını buna iyi örnektir. TOMS firması her bir çift ayakkabı sattığında aynı zaman da çocuklar için bir çiftini ücretsiz verme politikası izlemiştir. Şirketin CEO’su bu sosyal sorumluluk politikası ile beraber şirketin dikkat çekmesine yardımcı olmuştur ve şirketin mükemmel başarılar elde etmesini sağlamıştır.
Sadece Toms değil, bu firma gibi benzer sosyal sorumluluk projesi yürüten Chobani ve Life is Good şirketleri de benzer kampanyalarla şirketlerinin başarılarını arttırmayı başardılar. Sizde şirketiniz için bir plan ve misyon oluşturup buna sadık kalarak girişiminizi çok daha iyi yerlere taşıyabilirsiniz.
0 yorum:
Yorum Gönder