Bir mağazaya öylece dalıp ilginizi çeken bir şeyler almak istediğinizi hayal edin. Mağazaya girdiğiniz gibi satış personeli yanınıza yanaşır ve siz tek cümleyle (sadece bakıyorum) onu kendinizden uzaklaştırıyorsunuz.
Belki de gerçekten bu personele soracağınız birkaç soru vardır veya belki de neyi seçeceğinizle ilgili yardım istiyorsunuzdur ancak tüm bu faydalı durumlardan sadece kendinizi baskı altında hissetmemek için vazgeçiyoruz.
Milyonlarca kişi satış temsilcilerine yönelik çoğunlukta ‘sadece bakıyorum’ tepkisi verse de bazen bu tepkiler farklılaşıyor. ‘Fiyatı çok yüksek’, ‘Bu gün almayacağım’ veya ‘Eşimle konuşmam lazım’ gibi tepkiler veren müşteriler de bulunuyor. Başarılı bir satış personeli olmak için müşterinin verdiği tepkilerin sebebini iyi analiz etmek gerekir.
Tecrübesiz satış personelleri müşteriyi yalnız bıraktığında bir şey satmak istemediğinin göstergesi olarak yorumlanır. ‘Sadece bakınıyorum’ cümlesinde ki işareti görmeniz gerekir. İşte bu tarzda bir söylemde bulunan müşteriyi elde tutmanın yöntemleri:
- “Benim en iyi müşterilerim de aynı şeyi söylerler. Benim adım Metin ya sizin ki?”
- “Harika, benim işimde doğru ürünü bulmanıza yardımcı olmak ve sadece bakmak dışında size en uygun ücretli ürünü de göstermek isterim.”
- “Harika, tabi ki bakabilirsiniz. Baktığınız ürün size uygun mu? Daha büyüğünü veya daha küçüğünü ister misiniz?”
- “Harika, seçkin ürün seçeneklerimiz mevcuttur, siz hangileriyle ilgilenmiştiniz?”
- “Bana ne türde bir şeye baktığınızı söylerseniz zaman kaybı olmadan size en doğru seçenekleri sunabilirim.”
- “Neye baktığınızı öğrenmeme izin verirseniz ürünlerle ilgili daha bilgiyi size aktarabilirim.”
- “Nelere sahip olduğumuzu görün diye ürünlerimizi vitrine koyuyoruz, bakmak için nereden başlamak istersiniz?”
- “Dilediğiniz kadar bakabilirsiniz.”
- “Size gerektiği zaman ve bilgi vermek bizim işimiz bu yüzden bir karar verdiğinizde veya bilgi istediğinizde lütfen danışın.”
Her ne kadar bir müşteri ‘sadece bakıyorum’ dese de aslında yardım istediği birçok nokta vardır. O sadece herhangi bir satış baskısı olmadan rahat bir şekilde ürünlere bakmak istiyordur. Doğru yaklaşımlarla tecrübeli bir satış personeli bu kişileri birer müşteriye dönüştürebilir.
Bunun yöntemi de müşteriyi analiz edebilmekten geçiyor. Müşteriler her ne kadar sadece bakmak istediğini söylese de bu cümle karşısında satış temsilcinin kuracağı cümle ile onu etkileyebilir veya o anda bile öylece ağzından çıkmış cümleyi unutup yardımı kabul edebilir. Siz de böylelikle müşteriyi doğru ürünlere ulaştırarak satışlarınızı arttırabilirsiniz.
0 yorum:
Yorum Gönder