Bir kişiyi 10 defa üst üste arayıp ulaşamayıp daha sonra bu kişiye birçok defa sms gönderip ve üstüne mektup bile yollayıp en sonunda bu kişiye ulaştığınızda ona sevmediğinizi söylerseniz bu mantıksız olur.
Tüm bunlar size çılgınca gelebilir çünkü bunlar aslında çok sık yapılan, mantık dışı yapılan hareketlerdir. Eğer sürekli mantıkla hareket ederseniz işinizde herhangi bir başarı elde edemezsiniz.
Takip etme stratejisi için yaratıcı yollar bulunması gerekir. Yaratıcı takip kararlılıkla olur. Müşterilerinizi takip etmede bir yıldız olmalısınız. Ve bunu da yapmak için bazı stratejiler uygulamasınız.
İşte müşterilerinizi takip ederken izlemeniz gereken stratejiler:
Bunu görünce seni düşündüm
Müşterilerinizi bir postadan, atılan bir tweetten, bir makale den, haber kanallarından, bir sergiden veya bir fuar alanı bir yerden bulabilirsiniz. İlginizi çeken muhtemel müşterilerinize ‘sizi burada gördüm ve takip etmek istiyorum’ diyebilirsiniz. Ve müşterinizin ilgi alanlarından sohbet ederek aranızda ki bağı kuvvetlendirebilirsiniz.
Kişisel sesli e-posta
Bu müşteri elde etmek için 6,7 ve belki de 8 ay alan bir süreç gerektirebilir. Her şeyi sonlandırmanız gerekiyor. Bunun profesyonellik olmadığını düşünüyor olabilirsiniz ama bence profesyonellik sadece işlerinizle ilgili öğrendiğiniz şeyleri uygulamak değildir. Her şeyi bir kenara bırakın ve sadece kendi fikirlerinizle hareket edin.
Hediye çeki
Müşterileriniz için bir benzin istasyonundan veya marketten alacağınız hediye çeklerinin size geri dönüşü inanılmaz olabilir.
Onları dergide yayınlayın
Herkes popüler bir derginin kapağında olmak ister. Müşterilerinizin dikkatini çekmek için var olan müşterilerinizi kullanın. Onları şımartın. Müşterilerinizi şımartmak, önemli bir stratejidir.
Telegram kullanın
Telegram kullanımı çığ gibi büyüyor. Whatsapp’dan müşterilere ulaşmak da popülerleşti artık ama Telegram? Potansiyel müşterilerinize telegram üzerinden ulaşmaya çalışın. Onları şaşırtacağınız kesin.
0 yorum:
Yorum Gönder