Son yıllarda seyahat fotoğrafçılarının popülerleşmesiyle beraber Instagram seyahat alanında bir rehber haline gelmeye başladı. Yola çıkmadan önce herkes Instagram’da aramalar yaparak gerçek deneyimleri inceliyor ve fotoğraflara bakıyor.
Bu alandaki fırsatı gören bir grup girişimci Sherpa adını verdikleri yeni nesil bir seyahat rehberi oluşturdular. Sherpa, 2.000’den fazla Instagram fotoğrafçısıyla 500.000’den fazla konum bazı fotoğrafı işleyerek gerçek deneyimlerden oluşan konum bazlı bir rehber hazırladı.
Şu anda sadece iOS uygulaması için bulunan Sherpa, kelime bazlı aramalarla veya öne çıkan şehirlerdeki detayları inceleyerek ve beğendiğiniz deneyimleri kayıt edebildiğiniz basit bir rehber. Gerçek kullanıcıların gerçek deneyimlerini Wikipedia ve Foursquare gibi kaynaklardan aldığı verilerle zenginleştiren Sherpa, özellikle seyahat fotoğrafçılarına ilham kaynağı olmayı amaçlıyor.
Bir çok bir seyahat rehberi varken böyle bir projenin ortaya çıkma nedeni ise bu rehberlerin yeni nesil kullanıcılar için çok hantal olması ve verdikleri bilgilerin çok da güncel ve gerçekçi olmamasına dayanıyor. Bu yeni uygulama sayesinde sırt çantalı gezginlerden lüks tutkunu gezginlere kadar bir çok farklı kategoride kişinin gerçek deneyimlerine ulaşabilirsiniz. Örneğin “Hamburg” şehrini seçtiğiniz zaman bu şehirde yapılabilecek bir çok aktiviteye harita üzerinde ulaşabiliyor ve bu deneyimler inceledikten sonra dilerseniz kayıt altına alabiliyorsunuz.
İlerleyen dönemlerde gelir modeli olarak bir seyahat acentesi gibi online rezervasyonlar gerçekleştirmeyi planlayan Sherpa şu anda sadece kullanıcı deneyimine önem vererek ürünü geliştirmeyi hedefliyor. Oldukça şık bir arayüze sahip olduğunu da eklemeden geçmeyeceğim.
Şimdilik sadece iOS uygulaması bulunan Sherpa’nı tarayıcıdan da deneyimleyebilirsiniz. Android sürümü için ise henüz bir tarih belirtilmiyor.
The post Yeni seyahat rehberi Sherpa, Instagram’ı kaynak olarak kullanıyor appeared first on Sosyal Medya.
0 yorum:
Yorum Gönder