Su yaşam için sadece bir zorunluluk değildir. Bu 100 milyon dolarlık şirket sayesinde, aynı zamanda bir sanattır. Büyük şirketler kurmak için, tasarım kullanan girişimcilerin tanınması sağlayan, 2017 Tasarım Ödülü’nün”Marka Tasarımı” kategorisinde, birinci olan S’well’i inceleyelim.
S’well’in kurucusu Sarah Kauss, Ernst & Young’da CPA olarak kariyerine başlamış ve daha sonra Harvard Business School’da MBA derecesi almış olması aslında prensipli oluşun izlerini taşıyor ama kendisi bundan fazlası sanırız. Çünkü açıklamasında “Benim çok organize çalışmam, herkesi delirtiyor. Ben, gerçekten kurtarma muhasebesiciyim.”
Kauss 2010 yılında bir moda markası gibi davranan bir su şişesi şirketi olan S’well’i kurmuştur. Bu şirketteki şişelerin özellikleri: Şişeler, sadece faydalı cihazlar olarak değil, içecekleri 12 saat sıcak tutan ve 24 saat soğuk tutan çift duvarlı bakır kaplı paslanmaz çelik kaplamaktadır. Her biri bir tuval gibi iki katı kalınlıktadır. Yılda iki kez, 30 yeni şişe tasarımı piyasaya sürülmüştür. Modern desenlerle donatılmış veya Hindistan ve Afrika teakwood tekstillerine benzeyenler daha sonra, uyarı yapılmaksızın koleksiyonun durdurulmasına neden olmuştur.
Sonuç: S’well, hayranlarını kısa süreli değişen şişeleri üzerinde akıllıca yönlendirerek, sadece müşterilerden hevesli toplayıcılara dönüştürmek için şartlamıştır. Ortalama S’well sahibi hiç kimsenin sıvı taşıyan birkaç kaptan fazlasına ihtiyacı olmadığına göre, bu 25-45 dolarlık şişelerin beşten fazlasını, satın almaları oldukça mantıksızdır.
2011 yılında Kauss, 17 fuara katılarak şişesini yaklaşık 600 bağımsız perakende mağazasına taşıdı. Oprah Dergisi, Kauss’tan ona S’well’in renklerinin hepsini sunmasını istediğinde – şirketin ürettiği tek renk okyanus mavisiydi.
S’well, milyarlarca dolarlık bir şirket olmak için girişken planlar yaparak müşterilerin ilgisini çekmenin yollarını bulmaya devam ediyor. Hedef için düşük fiyatlı bir hat başlatmanın yanı sıra, moda tasarımcısı Anna Sui, fotoğrafçı Gray Malin (havai plaj fotoğraflarıyla tanınan) ve sokak sanatçısı Yoon Hyup ile işbirliği yapıyor. Bu yılın başlarında, Lilly Pulitzer ve Starbucks’la ortaklaşa yarattığı tropik şişe, bir gün içinde satıldı ve kahve zincirinin web sitesini çökertti. (Bugün eBay’da her biri 60 dolar ila 100 dolar arası fiyatlarda mevcut.)
The post Su şişe firması, 100 Milyon dolarlık moda markasına dönüştü appeared first on Sosyal Medya.
0 yorum:
Yorum Gönder