2015 yılında açıklanan rakamlara göre ortalama bir kişi günde 168 dk televizyon izliyor ve 198 dk da mobil uygulamalarda vakit harcıyor. 2014 yılında yapılan açıklamada ise mobil cihaz kullanım oranı %60 iken masaüstü kullanımı %40’larda.
Umarım bu rakamlar size mobilin ne kadar önemli olduğuna inandırmıştır. Hal böyleyken mobil uygulama pazarı da aldı başını gidiyor. Her gün yeni çıkan ve birbirinden başarılı uygulamalar görüyoruz. Bu uygulamaların başarı kriteri ise analytics ölçümleriyle bilinebiliyor.
2014’te Aberdeen Group’un yaptığı çalışmaya göre mobil analytics kullanan firmaların marka farkındalığı %11.6 artarken yatırımın geri dönüşü de %11.2 oranında artmış.
Mobil teknoloji kullanıyorsanız ürününüzün analytics kullanmadan başarıya ulaşmasını bekleyemezsiniz. Daha da kötüsü ürününüzün başarılı olup olmadığına bile karar veremezsiniz.
İster küçük işler yapan bir firma, ister tek başına çalışan bir girişimci isterseniz de Fortune 500’de bir firma olun sizlere sunacağım bu üç analytics aracına göz atmanızı öneririm.
AppSee Mobile Analytics
AppSee SDK (Software Development Kit- Yazılım Geliştirme Kiti)’yi iOS veya Android uygulamanıza entegre ederek kullanıcı deneyiminizi arttırabilirsiniz.
User Recording (Kullanıcı Kayıtları) özelliğini kullanarak kullanıcı oturumlarını video olarak izleyebilir, ekran kaydırmalarına ve kullanıcının uygulamada ne kadar vakit harcadığına ulaşabilirsiniz.
Touch Heat Map (Dokunma Isı Haritası) özelliğiyle de bütün tıklamaları, ekran kaydırmalarını veya hareketleri görerek nelerin kullanıcının hoşuna gittiğine ve nelerin kullanıcıyı rahatsız ettiğine kolayca karar verebilirsiniz.
Adobe Analytics
Adobe’un mobil dünyaya el atması hiçbirimizi şaşırtmadı. Experience Manager uygulama yapmanıza yardımcı olur, Adobe Analytics analytics verisi sunar ve Marketing Cloud ise ROI (Yatırım geri dönüşümü)’yi optimize etmeyi sağlar.
Henüz tam olarak yayına alınmayan bu ürün için kullanıcılar aylık 5.000 doları gözden çıkaracak gibi görünüyor.
Flurry
Flurry ise bir başka İnternet Devi olan Yahoo tarafından ücretsiz sunuluyor. Bu servisi Skype ve Facebook gibi büyük firmalar da kullanıyor. Daha çok küçük çaplı firmalara uygun ve basit bir arayüze ve kullanıma sahip olan araç cohort analizi ve gerçek zamanlı veri konusunda gayet başarılı.
Ücretsiz olmasının sebebi ise Yahoo’nun uygulamada topladığı verilerle kullanıcılara uygulama tavsiye etmesi. Bu da geliştiriciler ve kullanıcılar için gözden kaçmaması gereken bir nokta diye düşünüyorum.
Bu analytics araçlarını kullanarak uygulamanızda neyin doğru neyin yanlış çalıştığına, yeni kullanıcılar kazanırken eskilerine güzel bir kullanıcı deneyimi sunabilirsiniz.
0 yorum:
Yorum Gönder