Lider olmanın sorumlulukları say say bitmez. Bunun haricinde liderin, en iyi elemanını da iyi bilmesi gerekir; ancak rekabetin bol olduğu dönemde lider olmak, görüşünüzü bulandırabilir.
Peki bu kişiyi neden seçmelisiniz? İyi bir çalışan, şirketi en iyi noktaya getirmek için elinden geleni yapar. Yapıyormuş gibi yapmaz, laf ebeliği yapmaz, yaptığı işi şişirmez. Ödediğiniz maaşı kuruşu kuruşuna hak eder. Ekibine enerji verir, mutluluk verir. Verimi arttırır, performansı attırır.
Tek sıkıntı bu kişiyi tespit etmenin çok da kolay olmaması; ancak bu 3 nokta ile yalakayla, tembelle, değerli çalışanı birbirinden ayırmak mümkün.
İyi çalışanlar doğal bir akıl hocasıdır
İşi daha ileri taşımak için tecrübeli ve yetenekli çalışanlar aldınız. Aldığınız kişi işini de harika yapıyor, ancak bir özelliği var ki, onu diğer çalışanlardan ayırıyor. Ofisin starı, işini iyi yapmakla kalmaz, başkalarına da o işin nasıl yapılacağını öğretir. Önemli olan o işte parlamak değil, ofisin parlamasını sağlamaktır.
Sadece şirketten bir şeyler kazanmaya bakmaz, şirkete de bir şeyler kazandırmak ister.
Konuşmacıdan çok dinleyicilerdir
Ortalamanın altındaki çalışanlar, patronun ya da yöneticilerin dikkatini çekmek için konuşur da konuşur. Bu insanlar yüzünden toplantılar bitmek bilmez.
Ofisin starı, toplantıların gürültücü kişisi değildir. Onlar genelde kenarda sessiz sessiz otururlar, çünkü tartışmaya gerek görmedikleri konuları konuşmazlar. Sadece önemli ya da gerekli olduğunda işe müdahale ederler. Kötü fikirleri tek bir cümleyle bitirirler.
Gerçekten önemserler
Özellikle sektöre yeni adım atmış ya da yeni yeni büyümekte olan bir girişimciyseniz, işi en az sizin kadar önemseyen bir çalışana ihtiyacınız vardır. Böyle bir çalışan kendi başarılarına odaklanmaz. Şirketin amacına ulaşabilmesi için çeşitli fedakârlıklarda bulunur. Bu herhangi bir şeyle ölçülemeyecek bir tutkudur. Bunu hissedebilirsiniz. Hissettiğinizde de hakkını vermeyi ihmal etmeyin.
0 yorum:
Yorum Gönder