OnlinePazarlama.co

Google Analytics ile Arama Sorgularını Daha Kolay Analiz Edin!

Google Analytics geçtiğimiz aylarda AdWords raporlarında bir güncelleme yaptı. “Search Queries raporu” altında “Query Word Count” Sekmesi altında gelen sorguları kelime sayısına göre analiz edebiliyoruz. Herhangi bir filtreleme ihtiyacı duymadan bu analizi artık yapabiliyoruz.

Benim incelediğim hesaplarda ilk farkettiğim “brand” keyword’ünüz dışında 4 ve daha fazla kelimeden oluşan sorguların ciddi anlamda conversion rate’inin daha az kelimeden oluşan sorgulara göre oldukça yüksek oluşu.

searchqueryupdate

Bu analizlerden de görebileceğiniz gibi, başarılı bir AdWords kampanyasının en önemli unsurlarından birisi de spesifik anahtar kelimelerden oluşan reklam gruplarını kampanyalara dahil etmek.

Bir püf noktada bu raporda “Secondary dimension” olarak “keyword”‘ü eklerseniz, sonrasında da advanced segment olarak Include “Query Word Count” seçip “Equals” (kaç kelimeden oluşan sorguları görmek istiyorsanız o rakamı seçmeniz gerekli) görmek istediğiniz kelime sayısını girerseniz o sorguların hangileri olduğunu filtrelemiş olursunuz.

Örneğin “Secondary dimension” olarak keyword’ü ekleyip “Query Word Count” olarakta eşittir 5 derseniz, bu filtrede reklamlarınızı tetikleyen ve sadece 5 kelimeden oluşan sorguların performansını görürsünüz.

Bu güncelleme ile ilgili Google’dan Product Manager Joan Arensmanın açıklamasına da BURADAN ulaşabilirsiniz!

About Unknown

0 yorum:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.