OnlinePazarlama.co

AdWords Display Kampanyaları Nasıl Optimize Edilir?

Genelde AdWords reklamlarında optimizasyonlar search reklamları için gerçekleştirilir. Ama AdWords display (GDN) kampanyalarımız için de farklı hedeflerimiz ve bu hedefler doğrultusunda gerçekleştirdiğimiz optimizasyon çalışmaları da vardır.


Marka bilinirliği ve farkındalık yaratmak için önemli olan metrikler gösterim ve erişimdir. Satış ve dönüşüm hedefleri için ise daha hedef odaklı kampanyalar kurularak yüksek CTR ve yüksek dönüşüm oranları yakalanmaya çalışılır.


Display kampanyalarını optimize ederken uygulayabileceğimiz farklı teknikler vardır. Aşağıda bu teknikleri uygulayabilmeniz için bazı ipuçlarından bahsetmeye çalışacağım;


Demografik İstatistikler


AdWords Display kampanyanız içerisinde önce Görüntülü Reklam Ağı sekmesi ve ardından da Demografi sekmesine tıklarsanız, reklamlarınız aracılığı ile sitenize gelen kullanıcıların Cinsiyet, yaş ve ebeveynlik durumlarına göre verilerini inceleyebilirsiniz. Bu veriler arasında Gösterim, Tıklama, Dönüşüm gibi kritik verilerle birlikte AdWords panelinde alabildiğiniz bütün standart istatistikler bulunmakta.


Ekran Resmi 2015-04-05 21.51.12


Kampanyalarınızdan birinde kadın kullanıcıların tıklama oranının daha düşük olduğunu farkedebilirsiniz. Bu durumda reklamınızda verdiğiniz mesajları kadın ve erkek kullanıcılar özelinde farkılılaştırmayı deneyebilirsiniz. Kadın kullanıcıların fiyat duyarlılığı erkek kullanıcıların ise aynı gün teslimat gibi duyarlılıkları olabilir. Bunları analiz edip reklamda verdiğiniz mesajı bu doğrultuda optimize ederek farklılaştırmalısınız.


Hedef ve istatistiklerinize göre hariç tutma, maksimum teklifleri değiştirme ve hedef url değiştirme gibi optimizasyonlara gidebilirsiniz. Hiç convert etmeyen bir yaş kitlesini hariç tutabilir, dönüşüm oranı düşük bir kitle için tekliflerinizi düşürebilir, kadın ve erkek kullanıcılar için farklı düşüş sayfaları tasarlatabilirsiniz.


GDN Üzerinde Text Reklamlar:


Display network’de yer alan text reklamlarınız mobil kullanıcılar için daha kolay okunabilir ve sadeleştirilmiş bir formattadırlar. Reklamlar 2 sayfada görünür. İlk sırada reklam başlığı ve açıklama satırları ile birlikte mavi ve siyah renkli ileri butonu (ok şeklinde) görünürken ikinci sayfada ise reklam başlığı ve görünen URL bulunur.


gdntext


GDN textlerinizin başarılı olması için uygulayabileceğiniz bazı uygulamalar aşağıdaki gibidir:


-Mesajınızı güçlü bir şekilde vermek için 1.açıklama satırı ve 2.açıklama satırında yer alan cümlelerinizi birleştirerek kullanın. İki cümle birbiriyle bağlantılı olsun ve tek bir mesaj versin.


-Brand gücünüz yüksekse görünen URL’e güvenmeyin. URL’inizin görünmesi için kullanıcıların 2.reklam sayfasına geçmesi gerekmekte. Bu yüzden Markanızı başlıkta kullanın böylece Markanız daha büyük fontta ve mavi olarak görünür.


-Başlık reklamınızda görünürlüğü en yüksek olan alan olduğu için call to action cümlenizi ya da offer’ınızı başlıkta kullanmayı deneyebilirsiniz.


Mobil site ve uygulamalar için yapılabilecek çalışmalar:


1-) Eğer mobil uyumlu bir siteniz yoksa, uygulama ve mobil siteleri kampanyanızdan tamamen hariç tutmayı deneyebilirsiniz. Reklamlarınız tabletlerde görünmeye devam edecektir.


2-) Belirli kategorilere ait siteleri hariç tutabilirsiniz. Örneğin Oyun içi reklamları hariç tutabilirsiniz. Gmail’i hariç tutabilirsiniz, park edilmiş alan adlarını hariç tutabilirsiniz.


appexclude


3-) Reklamlarınızın uygulamalarda görünmesini istemiyorsanız, Görüntülü Reklam Ağı sekmesinde kampanya hariç tutmalarına gidin, yerleşimler bölümünde adsenseformobileapps.com metnini yapıştırın.


4-) Reklamlarınızı bütün uygulamalar yerine belirli uygulamalar için hariç tutmayı da tercih edebilirsiniz. “Reklam grubu hariç tutmaları” veya “Kampanya hariç tutmaları” altında Yerleşimler’i seçtikten sonra “Mobil uygulama kategorileri”nin yanında Tüm uygulamaları ara’yı tıklayın. Hariç tutmak istediğiniz Uygulamanın adını arama kutusuna yazarak Ara’yı tıklayın. Daha sonra seçtiğiniz uygulamayı hariç tutabilirsiniz.


Sizlerin Google Display reklamları için yapmış olduğu optimizasyon çalışmaları nelerdir?


About Unknown

0 yorum:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.