OnlinePazarlama.co

Doğal Arama Sonuçlarında Üst Sıralarda Yer Almak Yetmez!

PPC yöneticilerinin gerek müşterileri gerekse de çalıştıkları firma içindeki yöneticileri ile çok sık tartışma yaşadığı konulardan birisi de organik sonuçlarda üst sıralarda yer aldıkları aramalar için neden AdWords reklamı verdikleridir. Bu durumu açıklamakda zorlanan ve yeteri kadar tecrübesi olmayan PPC yöneticileri için başlıca argümanları maddeler halinde sıralayalım.

1. Daha Fazla Görünürlük

Google arama sonucu sayfaları tam bir bilgi yığınıdır. Özellikle organik sonuçlar. İlgili ve ilgisiz bir çok sonuç ve bilgi karşınıza gelir. Bu kadar bilgi yığını arasında dikkat çekmek için iki kez görünürlük kazanmak çok daha iyidir. Eğer siz Hem organik arama sonuçlarında ilk üç sırada yer alıyor hem de ücretli alanda ilk üç sırada yer alıyorsanız, arama yapan kullanıcıların ilgisini çekme ve tıklama alma olasığınız daha yüksek olacaktır.

Özellikle rakipleriniz bu arama sonuçlarında gelen sayfada bir kez sergileniyor ve siz iki kez sergileniyorsanız, rakibinize göre görünürlüğünüzü iki katına çıkartırsınız ve bu size önemli bir avantaj sağlar.

2. Tıklama Oranında Artış

Arama görünürlüğündeki artışınızın doğal yansıması da sitenize gelen tıklanma oranının artmasıdır. Düz mantıkla daha fazla tıklamanın dönüşümlerinizde de daha fazla artış sağlama imkanı kuvvetle muhtemeldir.

Google, 2012 yılında bir çalışma yürüttü. Bu çalışma sonucunda reklam yayınlanmayan arama sonuçlarında birinci sırada gelen sonucun, reklam ile birlikte yayınlandığındaki duruma kıyasla %50 daha az tıklanma aldığını ortaya koydu. Yani sadece organik aramalar ile siteye gelen tıklamalar, reklam desteği ile birlikte gelen tıklamalar kadar yüksek değil.

organic-paid_lightbox

3. Ücretli Tarafta Sıralama Sizin Kontrolünüzde Stabil Kalabilirken, Organik Sıralamalar Değişkendir!

Organik sıralamalar çok fazla değişkenlik gösterir. Birgün arama sonuçlarında ilk üç’te yer alırken ertesi gün aynı arama sonucu için alt sayfalarda yer alabilirsiniz. Bazı spesifik durumlarda arama sonuçlarından tamamen silinmeniz bile söz konusu olabilir.

Google’ın organik sıralamaları belirlerken kullandığı algoritmada köklü değişiklikler yapması, pozisyonlarınızı kaybetmenize ve yeni algoritmaya uyum sağlayarak sıralamanızı tekrar kazanana kadar (ki bunun garantisi yoktur) geçen zamanda görünürlülüğünüzü yitirmenize yol açar.

Bu durumlar AdWords tarafında yaşanmaz. Bütçe sorunu yaşamadıkça ve iyi kalite puanlarına sahip oldukça reklam sıralamanız oldukça istikrarlıdır. Samimi olmak gerekirse AdWords de iyi bir reklam sıralaması elde etmek için oldukça fazla çaba gerektirir. Doğru kampanya kurgusu, doğru hedeflenmiş anahtar kelimeler, iyi bir teklif optimizasyonu, kalite puanı çalışmaları ve bütçe. Fakat bunlara rağmen organik sonuçlardaki sıralamara karşın, sıranızı belirlerken çok daha fazla kontrol sahibisinizdir.

4. Daha Fazla Dönüşüm Potansiyeli

Daha fazla görünürlük daha fazla trafiği de beraberinde getirirken, daha fazla trafikte potansiyel dönüşümlerinizin artmasını sağlayacaktır. Organik sonuçlarla birlikte reklam da yayınlayan bazı firmaların dönüşümlerinde %200’e kadar artış sağladıklarına dair yurt dışı case’ler var. Tabii ki her marka ve her işletme için bu oranda artışlar söz konusu olmayabilir, bunu etkileyen çok fazla metrik var. Fakat daha fazla trafiğin farklı oranlarda olmakla birlikte dönüşümlerinizin de artmasına da yol açacağını söylemek hayalperestlik olmaz.

About Unknown

0 yorum:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.