2014’te yapılan Gallup araştırmasına göre şirketlerin %82’si lider ve yönetici olarak yanlış kişileri atamış. İnanılmaz bir oran değil mi?
Ayrıca yapılan bir çok araştırmaya göre çalışanların %70’e yakını benzer nedenlerle işlerinden ayrılma kararı alıyorlar.
Yönetici danışmanı Gordon Tredgold’un yeni yönetici atayacak kişilere verdiği en önemli 7 tavsiyeye bakalım. Belki şirket sahipleri ve CEO’lar bu kıstaslara göre atama yaparsa sonuç daha başarılı olabilir.
1- Mükemmel iletişim yeteneği
Liderler, yöneticiler sıklıkla birileriyle iletişim halinde olmak zorunda. Bu nedenle çok iyi ve sade bir iletişim diline sahip olmalılar. Hem anlama hem de anlatma yetenekleri gelişmiş olmalı. İnsanlar genelde çok çalışmaktan korkmazlar, başarısız olmaktan korkarlar. Bu nedenle yöneticilerinin kendilerine sadece iş tanımı yapmaları yetmez, işi başarabilecekleri enerji ve motivasyonu da vermelerine ihtiyaçları var. İletişim, bir işi baştan sonra başarılı yönetebilmek için olmazsa olmaz yeteneklerden sadece biri.
2- Mükemmel koçluk yeteneği
Yöneticiler genelde ilgili alanda en yetenekli kişiler olmazlar. Daha çok kendini iyi pazarlayabilenler olur. Yani çok iyi olmanız yanında takım çalışması, bilgi paylaşımı gibi özellikleriniz bulunmuyorsa siz yöneticiden çok oyuncusunuzdur. Eğer yeteneğinizi paylaşabiliyor ve takımınızı kendi seviyenize yükseltebiliyorsanız başarılı olursunuz. Unutmayın, futbol takımlarının teknik direktörleri en iyi futbolcular değildir. Koçluk yeteneği ayrı bir özelliktir.
3- Geliştirme yetenekleri
Koçluk yeteneğinde sözünü ettiğim gibi bir lider, takımını büyütür. Takımının yeteneklerini geliştirip onları iyileştirebilmesi gerekir. Tanıdığım en zeki adamlardan biri, bildiği şeyleri kimseyle anlayabileceği şekilde paylaşamazdı çünkü o en iyi şekilde yapma yeteneğine sahipti, paylaşabilmek çok daha ayrı…
4- İyi bir network
Yöneticilik tamamen etkili biri olma ve bağlantılarla ilişkilidir en temelinde. Gelişmiş bağlantıları olan bir kişi aslında iyi bir iletişim yeteneğine de sahiptir diyebiliriz. Eğer bir yönetici adayınızın iyi bir networkü yoksa bunun nedenini öğrenmek isteyeceksiniz.
5- İyi bir empati yeteneği
İyi bir yöneticinin, empati yeteneği gelişmiş olmalı. Bir başkasının yerine kendini koymak oldukça değerlidir. Eğer yönetici bunu yapabilirse takımıyla çok daha iyi bir bağ kurar ve onları hem kendine bağlar hem de bir ara tutmak için daha etkili şeyler yapabilir.
6- Takım oyuncusu
Yalnız kişiler nadiren iyi yönetici olurlar. İyi bir yönetici tam bir takım oyuncusudur. İyi bir takım oyuncusu hem kaliteli bir takım kurar hem de onları bir arada tutar. Ayrıca yetenekli bir yedek olması takımın birbirine olan güvenini de artırır.
7- Mütevazı olmak
Liderler tabi ki yeteneklerine çok güvenecektir. Fakat bu özgüven “kibir” halini alırsa o zaman katlanılmaz olur. Örneğin takım çalışması sonucu elde edilen bir başarıyı anlatırken “ben” veya “biz” arasındaki farkı bilen ve ona göre hareket eden yönetici başarılı olur. Takım oyununda ve liderlikte “ben” yoktur, her zaman “biz” vardır. İyi bir yönetici bunu bilir.
Eğer yönetici arıyorsanız gerçekten “insani” bir yönetici olmasına dikkat edin. Siz bir cyborg aramıyorsunuz, insanları yönetecek kapasiteye sahip bir başka insan arıyorsunuz.
0 yorum:
Yorum Gönder