Geçtiğimiz günlerde YouTube ve dolayısıyla Google karşı başlatılan reklam savaşından söz etmiştim. Dünya çapında büyük ses getiren bu olayın başlangıç noktası, Avrupa merkezli, dünyanın en büyük reklam ajanslarından Havas’ın, İngiltere’deki markaları için Google ve YouTube reklamlarını durdurma kararı almasıydı. Bunun temel nedeni, markaların reklamlarının terörü destekleyen içeriklerle bir arada yer alması ve yetkili şirketlerin bunun önüne geçememesiydi.
İlk bakışta bu olayın rastlantılar zinciri olarak gelişmiş olabileceğini düşünüyordum fakat işin aslı pek de öyle değilmiş. Adage’in haberine göre, bu işin arkasında eski bir reklamcı olan Eric Feinberg varmış.
Bir komplo teorisi gibi düşünmeyin. Eric Feinberg, markaların ve ajansların harekete geçmesine neden olan kişi. Terör ve nefret söylemi yayan içerikleri araştırmak üzere aylarca çalışan Eric Feinberg, sonunda bu tür içeriklerin tespit edilmesini sağlayan bir yöntem geliştirmeyi başarmış. Bu yöntemi geliştirirken bir çok marka reklamını terör ve nefret söylemleriyle bir arada görünce bunları da markalara iletmekten geri kalmamış. Sonuç olarak markalar harekete geçmiş ve şirketleri bu alanda önlemler almaya zorlamışlar bildiğiniz gibi.
Eski bir reklamcı olan Eric Feinberg, bunu yapmasının nedenini şöyle açıklıyor: “Ben eski bir reklamcıyım ve bunu reklamcılık endüstrisi için yapıyorum.” Oldukça masum bir açıklama.
Feinberg geliştirdiği ve patentini aldığı teknolojiyi şu anda Google gibi dev şirketlere satmaya çalışıyor. Böylece bu şirketler nefret ve terör söylemi yayan içerikleri tespit edebilecek ve bu içeriklerle beraber reklamların görüntülenmesini engelleyebilecek (belki bu içerikleri komple engelleyebilecek) böylece daha temiz bir internet ve daha temiz bir reklam mecrası oluşacak.
Eric Feinberg’in geliştirdiği yöntem çok basitçe açıklayacak olursak, özellikle videoların içeriklerini analiz ediyor ve veri tabanında bulunan onbinlerce farklı nefret ve terör söylemi ile eşleşen söylemleri tespit ederek o içeriği nefret veya terör içeriği diye etiketliyor.
Google gibi servislerin pek aşina olmadığı kadar çok farklı kelime ve cümle yapılarının veritabanında olduğunu belirten Eric Feinberg, “benim patentimi ihlal etmeden bu soruna çözüm üretebileceklerinden şüpheliyim” diyor. Önümüzdeki günlerde bu konuyla ilişkin daha farklı açıklamalar ve gelişmeler göreceğimize eminim. Bakalım bu işin sonu nereye varacak.
The post YouTube reklam krizini tetikleyen patentli reklamcıyla tanışın appeared first on Sosyal Medya.
0 yorum:
Yorum Gönder