Sosyal Medya

Facebook’un istisnai çalışanlar bulmak için kullandığı 3 farklı yaklaşım

Amerika’da çalışmak için en iyi yer olarak adlandırılan Facebook en tepedeki yetenekler için tam bir mıknatıs.

Sosyal ağ artık dünya çapındaki 64’ten fazla ofisinde 13.000 çalışanı var. Ve işe alım çalışmaları hem boyutu hem de tutkuyu yükseltmek için kritik.

Facebook’un işe alım küresel başkanı Miranda Kalinowski yaptığı açıklamada işe alım sürecinde adayın insan olarak  kim olduğuna ve o adayın şirketin misyonu olan “insanlara paylaşacak gücü vermek ve dünyayı daha açık ve bağlı (connected) yapmak” a gerçekten inanıp inanmadığına baktıklarını söyledi.

Kalinowski “Biz, işe alım yaklaşımımızın, dünyaya sunduğumuz ürünün tasarımına ve servislere yaklaşımızla aynı olduğundan emin olmak istiyoruz.” dedi ve ekledi: ” Bu ilişkiye olan odaklanmayla birlikte geliyor Biz işe alım ya da mülakat sürecinde adaylarımızla oldukça derin bir iletişim kurmak istiyoruz.”

While the talent search and interview process differs slightly among teams and subsidiaries like Instagram and Oculus VR, we’ve broken down the main ways Facebook finds exceptional talent.

Yetenek arayışı ve mülakat süreci ekipler ve Instagram ile Oculus VR gibi iştirakler arasında ufak farklılıklar gösteriyor.

İşte Facebook’un istisnai yetenekleri bulmasının ana yöntemleri sizlerle!

Facebook kurucular arıyor

facebook-looks-for-builders

Kalinowski “Biz kurucuları işe alırız” diyor ve ekliyor: ” İster bir mühendis işe alalım ister finans analisti, onlar bir şeyler inşa etmeyi seven insanlar olacak”

“Facebook’ta gelişen çalışanlar asla mevcut durumla tatmin olmuyor ve her zaman geliştirmeye çalışıyor.”diyor. Müdürler bu yaratıcı dürtüye sahip ve bir fark yaratmak isteyen adaylar arıyorlar.

Çalışanların zayıflıklarını tamamlamayı denemek yerine yeteneklerini tanımlamak ve sahiplenmeyi amaçlayan Facebook kendini “güç bazlı bir organizasyon” olarak değerlendiriyor. Böylelikle mülakatlar adayın güçlü yanlarını ve iş için doğru insan olup olmadıklarını belirlemek için kullanılıyor.

Facebook 1.6 milyar kullanıcıya sahip ve CEO Mark Zuckerberg’in bunun sadece başlangıç olduğu yönündeki inancını paylaşan çalışanlar arıyor.

Kalinowski “Mark’ı dinleyen her hangi biri hala bağlanacak 5 milyar insan olduğunu söylediğini duyacaktır.” diyor ve ekliyor: ” Kimse şöhretinde dinlenmemeli. Bu aciliyet duygusu ve onun etrafındaki enerji bulaşıcı”

Facebook kampüslerde ve etkinliklerde yetenek aramaya çok zaman harcıyor fakat içerden verilen referanslar özellikle önceliklendiriliyor. Kalinowski  “Kimse burada gelişmenin neler gerektirdiğini bizim çalışanlarımızdan başka kimse daha iyi bilemez.” diyor.

Facebook özgeçmişi farklı/çeşitli kişileri arıyor

facebook-looks-for-diverse-backgrounds

Facebook müdürleri,  yüksek çeşitliliğe sahip tüketici tabanına daha iyi hizmet vermek ve karmaşık problemleri çözebilmek için çeşitliliği arttırmaya odaklanıyor. Sadece ırk ve cinsiyette çeşitlilik aramakla kalmıyor ayrıca özgeçmişte de çeşitliliğe önem veriyor.

Kalinowski’nin dediğine göre Facebook’un en iyi insanları işe almaktan asla taviz vermeyeceğini fakat sadece ABD’deki en iyi 10 üniversiteden mezun kişileri işe almak istemiyor. Bu yüzden Facebook’un bu yıl 300 civarı okuldan genç yetenek çekmesinden gurur duyuyor.

Üstelik Facebook Üniversitesi, yükselen ikinci sınıf öğrencileri için 3 yıllık özel bir staj fakat şirkette az temsil edilen demografideki adayları çekmeye odaklanıyor. Facebook çalışanlarının yüzde 70’i erkek ve öncelikli olarak beyaz ve Asyalı. Çeşitlilik Küresel Başkanı Maxine Williams, bu programın bu yıl Facebook için  “devasa bir yatırım” olacağını ifade etti.

Çeşitlilik üzerine bir başka girişim ise bir kaç ekipte artık her açık pozisyon için en azından bir adayın az temsil edilen gruptan olması değerlendirilmesi. Bu Ulusal Futbol Ligi’nin koç çalışanları için 2003’ten beri kullandığı “Rooney Rule,” un şirket versiyonu.

 Facebook yetenek ve kültürel uyum arıyor

facebook-looks-for-talent-and-cultural-fit

Potansiyel işe alımlarda adayın yeteneğini ve kültürel uyumunu ölçmek için dört ya da beş mülakat yapılması planlanıyor. Kalinowski tüm Facebook çalışanlarının bunu ölçmek için yoğun bir mülakat eğitimden geçtiğini ifade ediyor.

İlk aşama işe alacak olan ve adayın profesyonel deneyimi ve şirket için tutkusunu ölçen kişiyle telefonda mülakattan oluşuyor. Eğer bu mülakat iyi geçerse, adayın başvurduğu işe sahip olan kişiyle “teknik” bir telefon mülakatı gerçekleştiriliyor.

Üçüncü mülakat sitede gerçekleşiyor ve bir ofis turunu içeriyor. Bu ofis turu aynı zamanda adayın üzerindeki baskıyı biraz olsun azaltmak ve onların açılmasına yardımcı olmak için  Oculus Sanal Gerçeklik Başlığı ‘nın bir demosunu içeriyor.

Geri kalan mülakatlar pozisyona ve departmana göre değişiyor. Örneğin bir mühendis, işverenin adayın, verilen duruma karşı beyaz tahtaya ne kadar hızlı ve isabetli bir kod yazabileceğinigörebildiği bir kodlama mülakatına girebiliyor.

Tüm adaylar işte bazı durumlara nasıl cevap vereceklerinin test edildiği varsayımsal sorulara maruz kalıyor . Aynı zamanda nasıl düşündüklerini test eden mantık soruları da mevcut. Ve tüm bunlar aslında o insanın Facebook için uygun olup olmadığını ölçüyor.

About Unknown

0 yorum:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.