Facebook’un Masquralde’yi satın almasının ardından gözler Snapchat’e çevrildi ve Facebook ile Snapchat rekabeti iyiden iyiye kızıştı.
Hatırlayalım, Facebook’un Snapchat’i satın alma girişimi 2 kez başarısızlıkla sonuçlanmıştı. 2012 yılında Snapchat’i satın almak için girişimde bulunan Zuckerberg’in 3 milyar dolar teklifi Snapchat Ceo’su tarafından reddedilmişti. Snapchat’i alamayan Zuckerberg, 2014 yılında Snapchat’ e yakın bir uygulama olan Slingshot’ı yayına aldığını duyurmuştu. Ancak Slingshot’tan beklediği etkiyi alamayan Zuckerberg, geçtiğimiz hafta büyük bir adım atarak Masquralde’yi satın aldığını duyurdu.
Snapchat hayatımıza girdi gireli, Facebook’ta yer alan milenyum kuşağını da kendine çekti. Bu nedenle Facebook kendinden uzaklaşan kitleyi geri kazanmak istemesi nedeniyle böyle bir adım atmış olabilir.
Her iki mecrada da oldukça öne çıkan diğer konu ise videolar. Video izlenme sayıları birbirine oldukça yakın olan Facebook ve Snapchat rekabetini daha önce yazımıza taşımıştık. Geçtiğimiz yıldan bu yana Snapchat’in video görüntülenme sayısı 4 kat artmıştı.
Bunun dışında Snapchat’in kaybolan mesajları kullanıcıların en sevdiği özellikler arasında. Bu nedenle daha spontane içerik dünyası sergileyen Snapchat videolarında güzel olsun algısı yaşanmıyor. Zaten hazırlanan video kısa süre sonra silindiği için, bu özellik kullanıcıları daha fazla video çekeilmeye yöneltiyor. Facebook ise bu kaybolan mesajlaşma konusunda oldukça kafa yormuştu. En son bu özelliği messenger için de devreye sokacağı duyumlarını kaleme almıştık.
Bu adımlarla Snapchat’e oldukça yaklaşan Facebook’un sonraki adımı sizce ne olabilir?
0 yorum:
Yorum Gönder