Araştırma şirketi Gallup, son 17 yıldır çalışanların davranışlarını inceliyor ve kabaca çalışanların %30’nun işlerine bağlı olduğunu söylüyor. Bir başka deyişle o şirketin yaptıklarından gurur duyan, duygusal olarak bağ kuran kişilerin oranı sadece %30. Bunlar, yıldız çalışan olarak adlandırılıyor çünkü her yaptıkları işi en iyi şekilde yapmaya çalışıyorlar çünkü duygusal bir bağ var.
Çalışanların %50’si ise işleri için minimum gereklilikleri yerine getirerek her gün öğlen yemeğini ve mesainin bitmesini bekliyor. Geri kalan %20’nin ne yaptığını duymak bile istemezsiniz. Bir bakıma zombi çalışanlar deniyor onlar için.
Evet, çalışanlarınızın %30’u (ki bu yüksek bir oran bence, %20’den fazla değildir) kalan %70’den daha etkili. Bu kişileri elinizde tutmak zorundasınız. Peki nasıl?
Aşağıdaki yöntemlerden en az birini uygulamaya başlarsanız, bu çalışanlarınızdan gitmeyi düşünenleri tutma yolunda önemli bir adım atmış olursunuz.
1- Çalışanlarınızın, iş ortağı gibi hissetmelerini sağlayın:
Çalışanlar, şirketleri bir bakıma yatırım gibi görebilirler. Yaptıkları işin şirkete değer katması, onların da değerlenmesi anlamına geliyorsa daha fazla çalışırlar. Bu nedenle onları en iyi iş ortağınız gibi konumlandırın ve performans artışını izleyin.
2- Şeffaf olun:
Patron-çalışan ilişkinizdeki iletişim kanalları açık olsun. Onlara şirkette neler olup bittiğini anlatın. Çalışmaların müşterileri nasıl etkilediğini gösterin. Onlardan fikir beyan etmelerini isteyin ve fikirlerini hayata geçirmeleri için şans verin.
3- Onlara yeni sorumluluklar verin:
Çalışanlarınızın yeteneklerini geliştirecek ve onları daha bilgili yapacak yeni iş atamaları yapmaktan çekinmeyin.
4- Onlara karşı saygılı olun ve haysiyetlerini kırmayın:
Onların normal hayatlarına dahil olun, iş dışındaki hayatlarına bile. Sadece bir “işçi arı” gibi görmediğinizi, bir insan olarak gördüğünüzü hissettirin.
5- Görüşlerini sorun:
Eğer bir mutluluk kültürü oluşturmak istiyorsanız sadece görev verip, yükümlülüklerini istemekle yetinmeyin. Görüşlerini sorun ve sık sık onlardan fikirlerini beyan etmelerini isteyin. Neyin doğru çalışıp çalışmadığını biliyorsanız bile onlardan da dinleyin.
6- Yıldız çalışanlarınızın diğer ekip arkadaşlarına yardımcı olmalarına izin verin:
Bir kültür oluşturmak hiç kolay değil. Eğer yıldız çalışanlarınızın diğer arkadaşlarını eğitmesine izin verirseniz bu sizin de işinize yarayacaktır her iki tarafın da motive olması size fayda olarak dönecektir. Günde 30 dakika bile bunun için yeterli olabilir.
7- Yıldız çalışanlar arasında çapraz öğrenme programları oluşturun, yeni yeteneklerinin gelişmesini sağlayın.
8- Çalışanlarınızın çalışmalarına anlam ve amaç eklemekten çekinmeyin. Kısa ve uzun vadeli planlarınızdan söz ederek motivasyonlarını artırın.
The post Yıldız çalışanlarınızın ayrılmasını önlemenin en etkili yolu appeared first on Sosyal Medya.
0 yorum:
Yorum Gönder