Sosyal Medya

Bir CEO’nun ana odağı, şirket kültürü geliştirmek olmalıdır

İyi bir şirket kültürüne sahip olmak ofiste masa tenisi oynatmak, partiler vermek, hafta sonu gezileri düzenlemek ve buna benzer ayrıcalıklara sahip olmak demek değildir. Bunlar tabi ki birçok kişi için güzel olabilir fakat şirketinizi büyütmeyecek ve bir başarıya sizi götürmeyecektir.

Aslına bakarsanız uzun vadede bunları abartılı bir seviyeye çıkarmak çalışanların odağını dağıtıp, kayıtsız birer personele çevirebilir ve bunun sonucunda da hedefi şaşırabilirler.

Bir çok CEO ve Başkan Yardımcısı, “şirket kültürünün” ne anlama geldiğini bile tam olarak bilmezsek nasıl bir kültür oluşturabilir ki? Aslında şirket kültürü oluşturmak için yapabileceğiniz bir şey var.

Şirketinizin gerçek değerini belirleyin

Temel değerler, şirketin davranışlarına işler ve nihayetinde başarıya götürür. “Kültürünüz, hangi davranışı cezalandırdığınız ve hangisini ödüllendirdiğinizdir.” diyor Zetta Yatırım’dan Jocelyn Goldfein.

Şirkette ne sıklıkla yeni çalışanlar işe başlıyor? Şirket kültürünü anlamak için çalışıyorlar mı? Bu alanda bir adım atıyorlar mı? Yoksa bunun yerine diğer çalışanları mı taklit ediyorlar? Özellikle de göz önünde, başarılı olan çalışanları… Şirket kültürünü benimsemek zaman alan bir şeydir.

Bir sonraki takım toplantınızda uygulayabileceğiniz bir test. Bu test sayesinde şirketinizin çalışanlar gözündeki kültürünü gözlemleyebilirsiniz. Takım arkadaşlarınıza “bu şirkette başarılı olmak için neler yapmak gerekiyor” sorusunu sorun ve cevapları not alın. Gelen cevaplar, sizin “ödüllendirdiğiniz” şeyler yani kültürünüzün önemli bir parçasını gözler önüne sermiş olacak. Bir sonraki adımda bu listelediğiniz davranışları takım arkadaşlarınıza açıklamaları için sorun ve örnekler vermelerini isteyin. Artık şirket kütürünüz hakkında daha net bir fikriniz var.

Örneğin Goldfein’in pazarlama ekibine “işinizi sahiplenmek ne anlama gelir” sorusu aşağıdaki cevapları almasını sağlamış.

  • Ekibinin ne tür yetenekler kazandığını bilmek ve bunun üzerinde durmak
  • Bütçesini planlayabilmek ve bunda söz sahibi olmak
  • Gerektiğinde inisiyatif alabilmek
  • Şirketi başkalarına olumlu bir şekilde tanıtmak

Eğer çalışanlarınız gerçekten işini sahiplenirse yukarıdaki saydıkları maddeleri, kendi işleriymiş gibi uygulamaya çalışırlar ve bu sizin şirket kültürünüzü oluşturur. Bu nedenle çalışanlarınızdan aldığınız cevapları iyice özümsemeli ve onları o alanda nasıl eğiteceğinizi çözmelisiniz. Böylece güçlü bir şirket kültürü oluşturmak için ilk adımı atmış olursunuz.

Doğru kişiler, doğru yerde mi?

Temel değerleri belirledikten sonra bu kültürü doğru şekilde uygulamanın ilk adımı doğru kişileri seçmekten geçiyor. İlk amaç olarak doğru kişinin, doğru koltukta oturup oturmadığından emin olmak gerekir. Sonraki adım olarak da bu kişilerin, şirketin temel değerlerini yansıtıp yansıtmadığını tespit etmelisiniz.

Derecelendirme sistemi

Her 30 günde bir, çalışanlarınızı değerlendirme sistemine alın ve davranışlarını takip edin. Eğer bir davranışta düşüş görünüyorsa bunu dile getirin ve 30 gün sonra bunu tekrar görüşeceğinizi belirtin.

30 gün sonra hala bu davranışlarda iyileşme görünmüyorsa bu konuyu biraz daha derinden inceleyin. Neden böyle oluyor? Bilinçli mi yapılıyor? Biraz daha net olarak problemi tespit etmeye çalışın ve bir 30 gün daha verin.

Son 30 gün de geçtikten sonra hala bir gelişme olmamışsa artık bu kişiyle yollarınızı ayırmanız gerekiyor demektir.

Değerlere bağlılığın ödüllendirilmesi

En başta dediğim gibi, çalışanlar iyi olanı, gözde olanı taklit etme eğilimindedirler. Bu nedenle şirket değerlerinizi en iyi yansıtan kişileri ödüllendirmelisiniz. Bu kişilerin ödüllendirildiğini gören çalışanlar onları taklit etmeye, örnek almaya çalışacaktır.

Hangi değerin övüldüğünü ve ödüllendirildiğini şirket toplantılarında o kişileri tebrik ederek de duyurursanız çalışanlar hangi değerlere daha çok dikkat etmeleri gerektiğini daha net anlayacaklardır.

Daha büyük amacı hayal etmek

Bir CEO olarak daha büyük amaçlarınızın olduğu aşikar. Her CEO’nun elde etmek istediği daha büyük bir amacı vardır. Ama bu amaç para odaklı olmamalıdır. Para, bunun yan getirisi olmalıdır.

Bazı kişiler, CEO’nun amacının şirket misyonunu yerine getirmek olduğunu düşünse de CEO’nun amacı biraz daha kişisel olabilir. Bu da genelde “nasıl hatırlanmak istiyorum” sorusunun cevabı oluyor. Siz nasıl hatırlanmak istiyorsunuz?

The post Bir CEO’nun ana odağı, şirket kültürü geliştirmek olmalıdır appeared first on Sosyal Medya.

About Unknown

0 yorum:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.