Uluslararası çalışan insanlar farklı zaman dilimleri, sık seyahatler ve farklı alışkanlıklara sahip olurlar. Çoğu zaman bunları idare etmenin kilit noktası organize ve düzenli olmaktan geçer. Melissa Lamson, Lamson Danışmanlık şirketinin CEO’su ve globalliğin getirdiği zorlukları nasıl aştığını paylaşıyor. Bu paylaşımları içerisinde ise aşırı organize olan insanların, ne gibi alışkanlıklara sahip olmadığını da paylaşıyor.
1- Bütün gün pijama veya çok rahat kıyafetler giymezler
Dünyanın herhangi bir yerindeki bir müşterinizle yapacağınız bir Skype için bile olsa organize insanlar güne aynı şekilde başlarlar. İyi bir kahvaltı, duş ve giyinmek. Böylece evde veya dışarda olması farketmeksizin her zaman gelecek şeylere (işler, görüşmeler vs.) hazır olurlar. Çok basit olan bu alışkanlıklar onları güne çok iyi hazırlar.
2- Hafızalarına pek güvenmezler
Kalem-kağıt gibi nostaljik şeyler, bir şeyleri hatırlamak için en iyi yöntemlerin başında geliyor. Evet, organize biriyseniz, bir şeyleri hatırlamak için hafızanıza güvenemezsiniz. Bu nedenle defter veya telefon hiç farketmez mutlaka not almalısınız.
3- Ertelemezler
Eğer organize biri olmak istiyorsanız maalesef bir şeyleri erteleme gibi bir lüksünüz olamaz. Ertelemek sadece ortalığı dağıtır ve yolunuzu tıkar. Bir görevi tamamlamak için ne kadar beklerseniz o kadar zorlaşır ve üzerinizdeki baskı o kadar artar. En hızlı şekilde bir şeyleri tamamlama tatmininin başladığı yerde hemen diğer işlerinizi yapın. Deneyin, mutlu olacaksınız.
4- Mükemmeliyetçi değiller
Aşırı düzenli insanlar dışardan genelde mükemmeliyetçi gibi görünse de gerçek çok farklı. Öyle değiller, sadece ellerindeki işi iyi bir şekilde yapacak kadar zamanları var ve bunu iyi kullanıyorlar. Eğer mükemmeliyetçi olursanız hiç bir şeyi tamamlayamazsınız. Bu nedenle “yeterince iyi” de sizi tatmin etmeli ve tabi ki işi yaparken elinizden gelenin en iyisini yapmalısınız. Diğer işler için yardım istemeyi ihmal etmeyin.
5- Üzerine çok fazla iş almazlar
Aşırı organize olan insanlar, iş yükünü azaltma özgürlüğüne de sahiptir. Bunun en büyük getirisi de çok fazla iş almamaktır. Eğer gerçekten kapasitenizi biliyorsanız ve her şeyi organize ediyorsanız yapamayacağınız işleri de aynı şekilde başkalarına devredebilirsiniz. Böylece hem yaptıklarınız sorunlu olmamış olur hem de diğer işler de tamamlanır. Eğer işler zaten birikmişse o zaman da en önemli olanlardan başlayarak sıralar, delege edebileceklerinizi başkalarına verir ve sonra sırayla işlerinizi tamamlarsınız.
Çoğumuzun yaptığı şeyleri organize olan insanlar bir alışkanlık haline getirmekten uzaklar ve bu nedenle hem düzenli hem de başarılı olabiliyorlar.
The post Aşırı düzenli insanlarda olmayan 5 özellik appeared first on Sosyal Medya.
0 yorum:
Yorum Gönder