Kadınlara toplum tarafından biçilen basmakalıp rolleri yıkıp geçen birçok kampanya çıktı. Bu tarz reklam kampanyalarının iyilerinden biri şüphesiz ki, P&G’nin Always markası için gerçekleştirdiği #LikeAGirl. İlk defa 2014 yılında çıkan kampanya, bir reklam olmaktan çıkıp bugüne gelen bir değişim ve farkındalık hareketine dönüştü. Belirtmekte fayda var Temmuz ayında dünya çapında, 10 ayrı şehirde gerçekleşen Confidence Summit’in (Özgüven Zirvesi) yanı sıra, Always, TED ile işbirliği yaparak, kız çocuklarının ergenlik sürecinde özgüven kazanabilmesi için eğitimler gerçekleştirdi.
Always’in yeni projesinde bu sefer emojiler var. Always’in belirttiğine göre kızların %70’i bir gün içerisinde pek çok kez emoji kullanıyor. Birleşik Krallık’ta yaşları 16 ile 24 arasında değişen 1000’in üzerinde genç kadınla yapılan ankette, en büyük eksikliğin emojilerdeki cinsiyetçi basmakalıp yaklaşımın olduğu ortaya çıktı.
Spor aktiviteleri ya da profesyonel hayatı anlatan emojilerde erkek karakterler kullanılırken, kadınların anlatıldığı emojiler ya dans ediyor, ya pembe kıyafet giyiniyor, ya saç kestiriyor ya da oje sürüyor.
Always de buna karşılık olarak, kızlara nasıl emojiler görmek istediklerini soruyor ve bunu #LikeAGirl hashtag’i ile paylaşmalarını istiyor.
Reklam spotunda yer alan kızlar, birçoğumuz gibi, futbol, güreş, hukuk, emniyet ve daha birçok konuda kendini gösteren kadın emojiler görmek istiyorlar; çünkü kadınların süslü bebeklerden daha fazlasını olduğunu biliyorlar.
Always’in aynı zamanda #LikeAGirl kapsamında Unstoppable kampanyası da gerçekleştirmişti. Bu kampanyada da, kadınların kadın kimlikleriyle yapamayacakları söylenen iddiaları kırmaları gerektiğinin mesajı veriliyordu.
0 yorum:
Yorum Gönder