Sosyal Medya

İş hayatında doğru iletişimi kurmak için dikkat etmeniz gereken 33 nokta

İş yaşamında doğru iletişimi kurmanız için dikkat etmeniz gereken 33 noktayı sizlerle paylaşıyoruz.

Nasıl bir iletişim stratejisi sergilemelisiniz

1- İş iletişiminin 5 kuralı

  • İletişim için sebebinizi bilmelisiniz (ne geldiyse başımıza ne için konuştuğunu bilmeyenlerden geldi)
  • Ne çok yumuşak ne de çok sert bir dile sahip olun
  • Mesajınızı olduğunca basitleştirin, zihinsel olarak en temel tüketici bile anlamalı
  • Günümüzün moda olmuş sözcüklerini şirketinize göre uyarlayın
  • Karşınızda alanında uzman olan biri olmadığı sürece mesleki jargondan kaçının

2- Verimli, üretken bir diyaloğa sahip olmanın yolu

  • İçsel diyalogdan kaçının
  • Karşınızdaki kişiyi dikkatli bir şekilde dinleyiniz
  • Karşı tarafın size ne söylediğini düşünün ve kendisine hatırlatın
  • Sohbetinize katkı sunacak bir şeyler ekleyerek devam edin

3- İkna edici e-posta yazmanın yolu

  • Nasıl bir karar alacağınızı bilmelisiniz
  • Bu kararın başlangıç için bir sonuç kararıdır
  • Bu sonucu destekler argümanlara sahip olmalısınız
  • Var olan tartışmalarda destek amaçlı kanıtlar elde etmelisiniz
  • Sonucunuzu harekat noktası olarak tekrarlayınız
  • Özneyi sonuçta dile getirin ve fayda sağlayın

4- Muhteşem bir sunum hazırlamanın yolu

  • Kitleniz için duygusal bir gezinti planlayın (sunum içinde)
  • İzleyicilerin duygulanmaları gereken noktaları parmak basın
  • Her şeyi basit bir taslak halinde ayarlayın
  • Slaytları konu ile alakalı, kısa, basit ve okunur düzenleyin
  • Sunumu, duruma göre düzenleyin, değişikliğe gidin ve tekrarlayın

5- Muhteşem bir sunumu izleyiciye aktarmanın yolu

  • Konuşurken oturmak yerine sunumu ayakta yapın
  • Sunuma başlamadan önce bütün ekipmanı kontrol edin
  • Sizi izleyiciye tanıtacak başka birini ayarlayın
  • Bir zaman dilimi koyun ve buna saygılı olun
  • Ortamı cıvıtacak esprilerden kaçının, komedyenseniz ayrı tabi :)
  • İzleyici ile direkt konuşun
  • Birden fazla kişi ile göz temasına geçin

6- Bir pazarlığı müzakere etmenin yolu

  • Masada ne olduğunu tanımlayın
  • Sizin için neyin önemli olup olmadığına karar verin
  • Bu şeylerin neden önemli olduğuna dair sebepleriniz olsun
  • B planınız olsun ki eliniz sıkışık olmasın
  • Karşı tarafın pazarlığı açmasını sağlayın
  • Öyle bir teklif sununki pazarlıktan ikinizde bir değer elde edin

About Unknown

0 yorum:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.