Sosyal Medya

Mutlaka göz atmanız gereken 10 Instagram analiz aracı

Aylık 700 milyonun üzerindeki kullanıcı sayısı ile iştah kabartan bir platform Instagram. Böylesine yoğun kullanıcıya sahip bir mecrada dataya güvenmemek ya da datayı takip etmemek çok da akıllıca olmayacaktır. Etkileşiminizi artırmak, rakiplerinizi analiz etmek, dönüşümlerinizi artırmak için elinizdeki en iyi şans tüm verileri analiz etmek. Bunun da en kolay yolu elbette, analiz araçlarını kullanmak olacaktır.

Owlmetrics

Piyasada bulabileceğiniz en gelişmiş araçlardan bir tanesi belki de Owlmetrics’tir. Takipçi büyüme oranı, takipçi etkileşimi ve hashtag etkinlikleri gibi birçok veriyi sizlere sunuyor. Bunun yanında rakip analizlerini de yapabileceğiniz Owlmetrics üzerinde aynı zamanda paylaşım için en doğru zamanı da öğrenebileceksiniz. Owlmetrics, elde ettiği verileri sizlere yaş, dil, bölge gibi segmentlere ayırarak da sunabiliyor.

Socialbakers

Socialbakers inanılmaz veriler sağlayan bir araç. İçerik performansınız, rakip stratejiniz, Instagram reklam performansınız ve dönüşlerinizi artırmanız adına neler yapabileceğinize dair birçok veriyi bu araç sayesinde görebileceksiniz.

Keyhole

Takipçilerinize hangi zamanda ne tür içerikler sunmanız gerektiğini söyleyen bir araç Keyhole. Takipçilerinize doğru zamanda doğru içerik türünü sunarak daha fazla kişiye erişmek ve etkileşimi artırmak çok daha kolay olacaktır. Bunun yanında bir de kendi performansınızı rakiplerinizinki ile karşılaştırma şansını bulabileceksiniz.

Iconosquare

Iconosquare, belki de bu tarz listelerin en eskilerinden ve en vazgeçilmezlerinden bir tanesi. Standart Instagram analizlerinin yanında bir de Instagram Stories için analizlere erişebileceğiniz bir araç Iconosquare. Ayrıca Google Chrome eklentisi sayesinde takipçilerinizle direkt olarak internet tarayacınız üzerinden etkileşime geçebilmenize de olanak sağlıyor.

Brandwatch

Sosyal medya platformlarını, şikayet etme aracı olarak kullanan kullanıcıların %42’si, ilk 60 dakika içinde bir cevap almayı bekliyorlar. Peki bu hedefi nasıl yerine getireceğiz? Elbette onları dinleyerek. Brandwatch tam olarak bu hizmeti sunuyor. Çeşitli platformlarda hakkınızda konuşulanları takip edebilecek ve takipçilerinizle daha hızlı etkileşime girebileceksiniz.

Minter.io

Instagram yakın zamanda algoritmasını yeniledi. Artık akışınızda gördüğünüz içerikler birçok farklı faktör tarafından etkileniyor. Bunlardan bazıları içerik türü, kullanıcının bir profille olan etkileşimi ve geçmiş davranışları olarak sıralanabilir. Yeni faktörlerin gelmesine rağmen halen en etkili olan faktörlerden birisi zamanlama. Minter.io sayesinde en doğru zamanda paylaşım yapabilirsiniz.

Agorapulse

Sosyal medyada birden fazla platformda birden fazla hesabınız varsa hepsini bir noktadan yönetebilmek çok büyük vakit tasarrufu sağlar. Agorapulse sayesinde hesap performanslarınızı takip edebildiğiniz gibi hakkınızda konuşulanları da takip edebileceksiniz.

quintly

Agorapulse’a çok benzeyen farklı bir araç. Yine birden fazla platformdaki farklı hesaplarınızın performanslarını ölçümleyebilecek, rakipleriniz hakkında daha fazla bilgiye erişebilecek, gönderilerinizin performanslarını tek tek öğrenebileceksiniz.

Sprout Social

Sprout Social, sosyal medya araçları arasında en bilinenlerden bir tanesi. Sprout Social ile geçmiş gönderilerinizin ve hesabınızın performansını görüntüleyebileceğiniz gibi aynı zamanda gelecek bir zamanda paylaşılması adına gönderilerinizi takvime yerleştirebilmeniz de mümkün.

Rival IQ

Amazon, Tableau, ve Ogilvy & Mather gibi firmaların sosyal medya için güvendikleri ve kullandıkları bir araç Rival IQ. Kampanya bazında performanslarınızı görebildiğiniz gibi rakiplerinizin attıkları adımlardan da haberdar olacaksınız. Aynı zamanda, Instagram’da ya da başka platformlarda başarı elde etmiş gönderileri de göstererek sizin markanız için de bir ilham kaynağı olacak.

The post Mutlaka göz atmanız gereken 10 Instagram analiz aracı appeared first on Sosyal Medya.

About Unknown

0 yorum:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.