Instagram Stories dün 1. yaşını doldurdu. Günlük hayatımızın bir parçası haline gelen Stories özelliği ile artık markalar takipçileri ile bizler de arkadaşlarımızla daha fazla ve daha kesintisiz bir iletişim içindeyiz. 700 milyon kullanıcıya sahip Instagram’ın Stories özelliği tüm dünyada 250 milyon kullanıcı tarafından kullanılıyor. Tanıtıldığı ilk günden itibaren 2 ay içinde 100 milyon günlük kullanıcıya erişen Stories, bir yıl içinde eklediği sayısız özellik ile birlikte kullanıcı sayısını 250 milyona çıkardı ve hız kesmişe de benzemiyor.
Yaratıcı hikaye kullanımları
Instagram, yıllardır kullanıcıların yaratıcılıklarını sergileyebileceği bir mecraydı. Kullanıcıların çektikleri fotoğraflara özen göstermesi ile başlayan yolculuk, daha sonra içeriklerin farklılaşması, galeri kürasyonları diyerek devam etti. Günümüzde ise bu bayrağı Stories devraldı. Stories üzerinde markalar olduğu gibi kişisel kullanıcılar da farklı ve yaratıcı işler çıkartmaya devam ettiler.
Instagram Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Bölgesi Marka Geliştirme Başkanı Amy Cole, konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “Hikayeler’i kullanıma sunmamızdan bu yana bir yıl geçti ve Instagram topluluğunun formata oldukça yaratıcı bir şekilde uyum sağladığını gördük. Her gün dünya çapında 250 milyondan fazla insan Hikayeler’i anlarını paylaşmak ve ilişkilerini derinleştirmek için kullanıyor. İlgi çekici hikaye üretimi konusunda markalar önde yer alıyor ve son 28 günde Instagram’daki işletmelerin yarısı bir Hikaye paylaştı. İşletmelerin, yeni ve mevcut müşterilerinin hayal gücünü yansıtmak için Hikaye kullanımını nasıl geliştirdiğini görmekten heyecan duyuyoruz.”
1 senenin ardından bazı veriler
Instagram Stories tüm dünya çapında büyük bir ilgi ile karşılandı. Ülkemiz de bu yeni özelliği en çok benimseyen ülkelerden biri oldu ve dünyada en çok Instagram Stories kullanan 4. ülke konumuna yükseldi.
Bunların yanında diğer verilerden kısaca bahsetmek gerekirse karşımıza çıkan profil şu şekilde:
1 Kasım 2016 tarihinde Hikayeler’de lanse edildiğinden bu yana toplam Boomerang sayısı: 1.364.663.130
@mention’lar hikayelerin içindeki etiketlemelerin yarısından fazlasını oluştururken, etiketlere ve hashtag’lere kıyasla üzerlerine tıklanma olasılığı da daha yüksek.
Yaklaşık 21 milyon günlük tıklama ile bir Hikaye’den lokasyon sayfasına, hashtag sayfasına veya bir @mention’a (profile) gidiliyor.
Bu 21 milyon tıklamanın %75’i bir @mention’a (profile) giderken, bu tür metadatalar ile yaratılan hikayelerin yalnıza %56’sı bir @mention (profil) içeriyor. Bu durum, mention’ların daha yüksek tıklanma ve yönlendirilme oranı olduğunun bir göstergesi.
İnsanların bir arkadaşlarına, ilgilendikleri hesaplara veya markalara erişmek için tıklama olasılığı, bir lokasyon veya hashtag’den daha yüksek olduğu için, bu istatistik de paylaşılan deneyimler yoluyla ilişkileri güçlendirme konusundaki Instagram’ın yeni misyonunu destekliyor.
En çok etiketlenen lokasyonlar:
- Jakarta, Endonezya
- São Paulo, Brazilya
- New York, NY
- Londra, İngiltere
- Madrid, İspanya
Instagram’ın verilerine göre en çok kullanılan hashtag’ler ise şöyle:
- #GOODMORNING
- #WORK
- #GOODNIGHT
- #MOOD
- #HAPPYBIRTHDAY
- #TBT
- #LOVE
- #HOME
- #BOMDIA (Portekizce’de merhaba ya da iyi günler demek)
- #RELAX
En çok kullanılan yüz filtreleri:
- “Puppy”
- “Sleep mask”
- “Bunny”
- “Love” (with the heart-shaped darts)
- “Koala”
Bu vesileyle bir defa daha iyi ki doğdun Instagram Stories diyelim.
The post Türkiye, Instagram Stories’i en çok kullanan 4. ülke oldu appeared first on Sosyal Medya.
0 yorum:
Yorum Gönder