Yüksek geri dönüşler getirdiği gerekçesiyle birçok marka influencer pazarlaması için ciddi bütçeler ayırıyorlar. Kanaat önderlerinin ürünleri ile görünmesi, hizmetlerini denemesi için markalar adeta sıraya giriyorlar. Peki bu yöntem gerçekten işe yarıyor mu?
Dönem dönem platformlar sahte hesapları temizlese de yine de milyonlarca ölçülecek sayılarda sahte hesapların olduğu biliniyor. Büyük hesapların da çoğu zaman sahte takipçiler ile gündeme geldiğini biliyoruz. Peki bir hesabın gerçekten büyük mü yoksa sahte takipçilerle şişirilmiş mi olduğunu nasıl anlayabiliriz?
1) Takipçilerdeki ani artış
Geniş kitlelerin takip ettiği bir hesap haline gelmek bir gecede olacak şey değil. İnsanları cezbedecek en iyi içeriklerinizi ürettiğiniz, çaba sarf ettiğiniz ve sabrettiğiniz zamanların sonrasında olur. Satın alınan takipçiler, takip artışında ani artışlara sebep olur. Sonra tekrar eski hızına döner. Ancak organik büyüyen bir hesap belirli bir ivme ile düzenli olarak artış sergiler.
Elbette tek bir viral gönderi ile ani bir artış yaşayan hesaplara da rastlamak mümkün. Bu hesaplar da sahteymiş gibi dursa da takipçileri uzun süreler boyunca hesaba sadık kalacaklardır bu da onları sahte hesaplardan ayıracaktır.
2) Takipçi dağılımı düzenli değildir
Eğer dünya çapında bir star değilseniz, dünyanın her yanından takipçilerinizin olması da zordur. Organik olarak baktığınızda önce sizin bölgenizdeki insanlar tarafından takip edilirsiniz. Hele ki Türkçe bir dil kullandığınız hesapta binlerce yabancı hesabın olması direkt göze çarpacak özelliklerdir.
3) Etkileşim çok düşüktür
Sosyal medyanın en önemli özelliklerinden biri de yüzde hesapları ile başarının ölçülebilir olmasıdır. Aklınıza gelebilecek her metrik için bir benchmark çalışması yapılmış durumdadır günümüzde. Dolayısıyla sizin takipçilerinizle olan etkileşiminiz de hesabın organikliği konusunda ciddi bir bilgi verecektir.
Farklı platformlarda farklı oranlar olsa da şu manzara size tanıdık gelecektir. Diyelim bir Instagram hesabına bakıyorsunuz. 20 bin takipçinin üzerinde bir takipçi sayısı var. Fakat gönderileri 100 beğeni dahi almakta güçlük çekiyor, altlarında çoğu zaman yorum yok ya da spam yorumlar var. Bu tarz hesaplar genellikle satın alınan takipçilerin en büyük göstergesi oluyor.
Hesaplar neden sahte takipçi almamalıdır?
İnternetin dört bir köşesinde farklı formatlarda, farklı fiyatlarda takipçi satın almak mümkün. Takipçi satanların vaatleri ise göz doldurur cinsten. Ancak her şeyin bir bedeli olduğu gibi takipçi satın almanın da hesaplarınıza çok ağır bedelleri var.
1) Marka imajına zarar verir
Influencer marketing söz konusu olduğunda önemli olan gerçekliktir. Gerçek bir kanaat önderi olmak takipçi sayısından çok daha fazla çaba gerektirir. İnsanları gerçekten etkileyecek, onlarla gerçekten bağ kurabilecek kişiler olmak gerekir. Sahte takipçiler, sahte yorumlar ve sahte beğeniler yaratmak istediğiniz marka imajınıza zarar verecek ve hesabınızın büyümesine engel olacaktır.
2) Parayla alınan arkadaşlıklar uzun süreli olmaz
Sürekli para harcayarak takipçi ve etkileşim satın almak mantıklı değildir. Hizmet aldığınız sistem bir gün kapanabilir ve bütün takipçileriniz bir anda yok olup gidebilir. Ya da ödeme yapmadığınız anda yavaş yavaş takipçilerinizin erimeye başladığını görebilirsiniz.
3) Etkileşimi öldürür
Sizinle gerçekten ilgilenen hesapları görmezden gelebilirsiniz sahte takipçileriniz yüzünden. Bu da sizin etkileşiminize zarar verir. Gerçek bir kanaat önderi olmak adına attığınız tüm adımlar boşa çıkar ve kimseyle gerçekten bağ kuramayan bir hesaba sahip olursunuz ki hesabınız için hiç de iyi bir son değildir bu.
The post Sahte takipçiler influencer pazarlama çalışmalarına zarar veriyor appeared first on Sosyal Medya.
0 yorum:
Yorum Gönder