Bazı işler var, keşke ben yapsam diye insan içinden geçirmeden edemiyor. Düşünsenize mesela ofisinizin bir şeker fabrikasında olduğunu, sürekli yeni çikolatalar, tatlılar, şekerler arasında gün geçirdiğinizi ve sorumluluğunuzun da yeni lezzetler üretmek olduğunu. Pazartesi sendromu herhalde yerini Cuma sendromuna bırakırdı zira kimsenin böyle bir işe ara vermek isteyeceğini düşünemiyoruz. Chrissy Jilek isimli Amerikalı bilim insanının da tam olarak işi bu. Skittles ve Starburst markalı çikolata ve şekerlemeler için yeni lezzetler üretmek.
26 Yaşında bir bilim insanı Chrissy Jilek
“Bunun bir iş olabileceğini bile tahmin etmiyordum” diyor Jilek gülerek. “Her çocuk gibi ben de şekerleri ve yemek yemeği çok severdim. Diğer bir tutkum ise bilimdi.” diye ekliyor. Aile büyüklerinden biri Chrissy’nin bu iki sevdasını birleştirebileceği yol olarak ona üniversitede gıda mühendisliği okumayı önermiş. Wisconsin-Madison Üniversitesi’inde bu dalda eğitim gördükten sonra da yaz döneminde önce bir süt fabrikasında sonra da şu an çalıştığı Wrigley firmasında stajını tamamladı.
Bu staj dönemini iyi değerlendiren Jilek, hem ağını genişletti hem de birçok farklı dernek ve kurumla çalıştı. Sonucunda da hem ürün geliştirme hem de derneklerden burs alarak devam etti.
Mezuniyet sonrasında, stajını yaptığı firmadan iş teklifi aldı. Bunun en önemli etkenlerinden biri de elbette staj döneminde 12 hafta boyunca gerçek projelerde çalışarak yeteneklerini göstermesiydi. Ar&Ge departmanının rotasyonundan sonrasında şu andaki müdürü gelip onunla yeni bir lezzet üzerinde çalışmak istediğini söyleyince hikayenin akışı daha tatlı bir yöne saptı.
Yeni tatların peşinde
Yemek sektörünü gün be gün takip etmeseniz de ne kadar çok acılı ürünün piyasaya sürüldüğünü fark etmişsinizdir. Acılı, daha acılı, en acılı cipsler, farklı türde acı soslar marketlerdeki rafları kaplar oldu. Y kuşağının en çok tercih ettiği lezzet olarak acı göze çarpıyor. Market raflarında bu kadar yer kaplayan lezzetler ciddi bir pazar oluşturuyor. Bu pazardan pay kapmak isteyenlerden biri de şekerleme üreticileri. Söz konusu Y kuşağının aradığı lezzet olunca da, bu lezzeti yaratmak için Y kuşağının bir ferdinin ürünün geliştirilmesindeki lider pozisyonunda olmasından daha doğal bir şey olamaz.
Yeni işindeki ilk haftası olmasına rağmen Chrissy Jilek bu işe uygun görüldü ve o da kolları sıvayıp Sweet Heats‘in tadını oluşturmaya başladı. Kendisi acıyı çok sevmediğini söylese de ürün geliştirmede bunun bir önemi olmadığını belirtiyor. Birçok farklı lezzeti denerken bu yolculukta tek başına değil. 10-15 kişilik bir ekiple birlikte yepyeni acı ve tatlının buluştuğu şekerlemeleri yapıyorlar. Ekipteki daha tecrübeli kişiler de Jilek’in liderliğine yeri geldiğinde destek oluyorlar.
Jilek ve ekibinin ürettiği Sweet Heats geçen Mayıs ayında Chicago’daki bir fuarda görücüye çıktı ancak piyasaya kıştan önce sunulmayacak. Ülkemize gelip gelmeyeceği konusunda bir bilgimiz yok ancak eğer gelirse o paketin arkasında 26 yaşında genç bir Willy Wonka’nın olduğunu hatırlayacağız.
The post “Keşke ben yapsam” dedirten iş: Yeni şekerleme lezzetleri bulmak appeared first on Sosyal Medya.
0 yorum:
Yorum Gönder