Instagram herkesin ilgisini çeken bir mecra. İster bireysel kullanıcı olsun ister büyük markalar herkes burada söz sahibi olmak istiyor. Ancak ne var ki bu o kadar da kolay değil. Her gün Instagram’a içerik girmek otorite olmak konusunda yeterli değil. Çalışmalarınızın daha verimli olması adına bazı maddeler hazırladık sizler için.
Hedef kitlenizi iyi tahlil edin
Instagram’da bakir bir alan bulmak çok mümkün değil. Aklınıza gelebilecek her niş için muhakkak bir hesap açılmıştır. Siz de yeni bir hesap açtığınızda kalabalıktan sıyrılmak adına bir şeyler yapmak durumundasınız demektir bu da. Direkt olarak kolları sıvayıp işe koyulmadan önce içeride olan içerikleri sindirip farklı ne sunabileceğinizi bulun.
İlk aşamalarda Instagram’a hatrı sayılır vakitler ayırın. Üreteceğiniz içerikleri düşünün, takipçilerinizle etkileşime girin, orada bir varlık gösterin. Her zaman takipçi merkezli düşünün. Onların çözemedikleri konular nedir, hangi alanlarda yardıma ihtiyaçları var, onları ne harekete geçirir? Bu soruların cevaplarına uygun içerikler üretin. Ve sürekli test edin.
Instagram’ın güzel tarafı hızlı bir geri bildirim mekanizması olmasıdır. Takipçileriniz eğer paylaştığınız içeriği beğenmiyorsa, beğenmiyordur. Görsel olarak etkilendilerse beğenileriniz artar, açıklamanız onların için kıymetliyse yorumlarınız artar. Bu verileri dikkate alın.
Kitlenizin hareketlerini takip edin
Sadece hesabınızı kaç kişinin takip ettiğine bakmayın. Hesabınızı takip eden kullanıcıların sizinle nasıl bir etkileşim için olduğuna bakın. Fotoğraflarınızı beğeniyorlar mı, yorum geliyor mu, siteniz varsa sitenize trafik gidiyor mu? On binlerce takipçinizin olması sizi bir marka haline getirmez. Yaşayan bir hesap olmanız için sadık takipçilerinizin olması gerekiyor.
Takipçilerinizin hareketlerine göre içerik sunmanız büyümenizi kolaylaştıracaktır. Onların görmek istediği içeriği sunmanız demek daha fazla etkileşim demektir.
İletişiminizi güçlendirin
Elbette ilk başladığınızda akıllı telefonunuzla fotoğraflar çekerek Instagram’a koyabilirsiniz. Harekete geçmek üzerine düşünüp vakit öldürmekten daha kıymetli, kabul. Ancak bunu böyle devam ettirmemenizde fayda var. Süreç ilerledikçe takipçileriniz sizden daha fazla şey bekleyecek ve sizin onlara bunu sunmanız gerekir.
Daha iyi bir fotoğraf makinesi, daha fazla program bilgisi, daha fazla ışık ve hazırlık bilgisine ihtiyaç duyacaksınız. Bunlardan geri durmayın. Sizin hesabınıza yaptığınız yatırımlar gelecekte size etkileşim ve takipçi olarak dönecektir.
Değer yaratın
Instagram’da, ya da aslında tüm mecralarda, kullanıcılar kıymetli içeriğin peşindeler. Evet belki bundan beş altı yıl öncesinde herhangi bir içerik ilgi çekici olabilirdi ancak herhangi bir konuda milyonlarca içeriğin internetin farklı köşelerinde olduğu bir dönemde bir şey katmayan içerikler umursanmamaya mahkumlar.
İnternet kullanıcıları gerçekten değer yaratan içerikleri arıyorlar. Siz de hangi alanda olursa olsun değer yaratan içerikler üretmek için çaba gösterin.
Takipçilerinizle etkileşime girin
Kullanıcılar sizin hesabınızı takip etmeyi “tercih ettiler”. Bunu bir zorunluluktan yapmadılar. Sizler de onlarla mümkün olduğunca etkileşim içinde olun. Onları dinleyin, onların yorumlarına cevap verin, mesajlarına dönüş yapın ve onların bu topluluğun bir parçası olduğunu hissettirin.
Siz takipçilerinizle ne kadar samimi ilişkiler kurarsanız, onları ne kadar çok ailenin bir ferdi gibi hissettirirseniz onlar da sizin hesabınızı o kadar ayakta tutarlar. Ancak bunu içtenlikle yapın. Samimiyetsiz yaklaşımlar Instagram kullanıcıları tarafından hızla algılanacaktır ve dönüşler beklediğiniz gibi olmayacaktır.
The post Instagram’da nasıl markalaşırsınız? appeared first on Sosyal Medya.
0 yorum:
Yorum Gönder