Beden imgesi, öz kimlik ve daha fazlası üzerinde zarar veren etkileri saptandı.
Birleşik Krallık’taki Royal Society for Public Health tarafından yapılan yeni araştırmaya göre Instagram, genç insanların akıl sağlığına en çok zarar veren uygulama olarak belirlendi. #StatusofMind ünvanına sahip raporda 14 – 24 yaş arası bireylerden sosyal medya sitelerinin beden imgesini, depresyonu ve kaygıyı nasıl etkilediğine dair binden fazla cevap toplandı.
Gelelim sonuçlara! Instagram’ın, Snapchat, Facebook ve Twitter’ın yanı sıra zarar verici etkileri bulunduğu ortaya çıktı. Öte yandan YouTube’un olumlu etkilere sahip olduğu bulundu.
Raporun yazarı Matt Keracher’ın CNN’e yaptığı açıklamaya göre: “Instagram büyük olasılıkla insanlar – özellikle de kadınlar- kendilerini gerçeğin, gerçekçi olmayan, büyük bir ölçüde düzenlenmiş, filtrelenmiş ve Photoshop’lanmış versiyonu ile kıyaslıyor. Çalışmaya katkıda bulunan isimsiz bir kadın katılımcı ise şunları söylüyor: ” Instagram kadınları ve genç kızları, bedenleri, “mükemmel” görünmek için fotoğraflarını düzenleyen ve filtreleyen insanlarla karşılaştırıldığında “yeteri kadar iyi” değilmiş gibi hissettiyor.
Bu konuyu çözmek için RSPH sosyal medya platformlarına ulaşarak fotoğrafların üzerinde bir oynama yapıldığında bir uyarı sembolü koyulmasını rica etti. Keracher bu konuda: “Biz bu platformların Photoshop’u ya da filtreleri yasaklamasını istemiyoruz ancak bunun yerine insanların görsellerle oynandığını bilmesini istiyoruz. Böylece kullanıcılar bu görsellerin gerçek olmadığını anlayabilir. Biz gerçekten genç insanları sosyal medya platformlarını olumlu bir şekilde izleyebilmelerini sağlayacak bilgi ve araçlarla donatmak istiyoruz. Böylece iyi bir akıl sağlığını öne çıkarabiliriz.”
Tüm bunlara ek olarak rapor, sosyal medyada iki saatin üzerinde zaman geçiren kişilerin psikolojik üzüntü gibi akıl sağlığı problemleriyle daha çok karşılaştığını keşfetti.
The post Yeni bir araştırma Instagram’ın genç insanların psikolojisine ciddi anlamda zarar verdiğini buldu appeared first on Sosyal Medya.
0 yorum:
Yorum Gönder