Çevrim içi İtibar Yönetimi
Çevrim içi itibar yönetimi, şirketinizin ürünlerini ve hizmetlerini Internette gözlemlemenizi (monitoring) gerektirir. markanızın ismine zarar gelmeden önce olumsuz yorumların görünürlüğünü kontrol etmenizi ve markanızı takip etmenizi sağlayan bir araçlar Web’de aktif olarak varlığınızı sürdürmeniz önemli.
Markanızın için iyi bir itibar inşa etmeyi başardıktan sonra durumu otopilota alarak tembel tembel oturamazsınız. Çevrim içi itibar yönetimi hali hazırda iyi bir itibarınız olsa bile mühimdir. Buna sonu gelmeyen bir iş olarak da bakabilirsiniz.
Çevrim içi itibar, arama motorlarında bulunan içerikler üzerinden İnternetteki şirketinizi resmeden imajdır. İnternette büyüklüğü fark etmeksizin her işletme, içinde bulunduğu pazarda kendini etkin biçimde konumlandırarak iyi bir çevrim içi itibar yaratabilir.
Çevrim içi itibarınızı nasıl sürdürürsünüz?
Eğer biri markanızı İnternette aratırsa ve karşısına olumlu yorumlar çıkarsa, çevrim içi olarak iyi bir itibarınız olduğu kesindir. Problem o yorumlar olumsuz olduğunda başlar, bu bir şirketi iflasa dahi sürükleyebilir.
1. Etkileşim
Müşterilerinizi dinlemeniz onları umursadığınızı gösterir. Müşterilerinizi dinleyin ve şirketinizi ilgilendiren her şeyi yönlendirmek için interneti kullanın. Çünkü eğer etrafınızda gelişen olayların farkında olursanız, onları doğru zamanda yönlendirmeniz de mümkün olacaktır. Güven inşa etmeyi unutmayın; olumsuz değerlendirmelere karşı şeffaf olmalısınız.
Yine de iyi bir itibarı inşa etmek ve sürdürmek için müşterilerinizin şikayetlerine sağlıklı bir ilişki kurmak üzere cevap vermeniz ve onlarla etkileşime girmeniz önemlidir. Bir tweete, yoruma ya da soruya sosyal medya hesaplarınız üzerinden geç cevap vermeniz, bu durumu olumsuz etkileyecektir.
3.Zengin İçerik Yayınlama
Düzenli olarak sadece şirket hakkında kendinizi öne çıkaran reklam benzeri içerikler değil müşterilerinizin okumak isteyeceği zengin içerik paylaşımı yapın. Markanızı satmak yerine müşterilerinize güncel olarak nasıl yardımcı olabileceğinizi düşünün. Bu davranış, sizi rakiplerinizden sıyıracaktır.
Müşterilerinize hayatla nasıl başa çıkabileceklerine dair ya da en basit şekilde sizin alanınıza yakın olan konularda küçük ipuçları vermek markanız hakkında güzel değerlendirmelerin ve yorumların yayılmasını sağlayacaktır.
4.Geri Bildirim Toplayın
Görüşler ve en nihayetinde müşterilerinizden gelen geri bildirimler en önemli şeylerden biridir. İnsanlar bir şirket hakkında karar verme noktasına geldiklerinde bu tarz yorum ve görüşleri inceliyorlar.
Bunun farkında olun yanlış yorumlar yaratma hatasına düşmeyin ya da daha kötüsü iyi yorumlar için para ödemeyin. Genelde bu tarz şeyler duyulur ve böyle bir şeyin duyulması söz konusu olursa çevrim içi bir itibar krizi ile karşıkarşıya kalır.
Sonuç
Markanız için izlediğiniz çevrim içi itibar yönetimi stratejisi sağlam, proaktif, sert olmalı ve tepkili olmamalıdır. Böylece sizi sarsacak yorum ve olumsuz durumlar yaşamanız gerekmez. Bunun aksine çevrim içi itibarınızla ilgili herhangi bir şey yolunda gitmezse bunun bedelini ödemeye hazır olursunuz.
Son olarak, öne çıkan bir çevrim içi itibar yaratmanın bir yolu da markanız için reklam kampanyaları oluşturmaktır. Unutmayın iyi bir marka ismi kazançtan daha önemlidir.
The post Bilmeniz gereken çevrim içi itibar yönetimi tüyoları appeared first on Sosyal Medya.
0 yorum:
Yorum Gönder