OnlinePazarlama.co

Esnek Teklif Stratejileri

Bu yazımızda Esnek Teklif Stratejileri konusuna değineceğiz. Kullanabileceğimiz stratejilerin artıları ve eksileri başta olmak üzere strateji seçerken nelere dikkat etmeliyiz gibi sorulara cevap vermeye çalışacağız.


Şuan AdWords üzerinde kullanabileceğimiz 6 Farklı Esnek teklif stratejisi var;


1- CPA Hedefi:


Her bir dönüşüm için ödemek istediğiniz ücreti belirleyebilirseniz google, anahtar kelimelerinizin tekliflerini bu CPA hedefine göre optimize eder.


Farklı reklam gruplarında farklı anahtar kelimelerin sizin için değeri farklı olabilir. Örneğin kar marjının daha yüksek olduğu ürünler için daha yüksek CPA’leri gözden çıkartabilirsiniz. Bu doğrultuda farklı CPA hedefleri ile bütçe dağılımını daha iyi gerçekleştirebilirsiniz.


2- Tıklamaları Maximize Etme:


Belirlemiş olduğunuz AdWords bütçesi dahilinde en fazla tıklamayı almanızı sağlar. Bu teklif stratejisini kullanırken reklam stratejinizi iyi belirlemiş olmanız gerekir.


Düşük tıklama başı maliyetlerle sitenize yüksek sayıda trafik çekebilirsiniz fakat düşük maliyetli kelimeler sizin için gerçekten değerli kelimeler olmayabilir, dönüşüm getirmeyebilir.


Bu teklif stratejisini tam eşleşen ve iyi bir dönüşüm hacmine sahip olan anahtar kelimeleriniz için kullanmanız daha verimli olacaktır.


clickmax 3- Konum Hedefleme:


Reklamlarınızın yayınlanacağı yeri üst taraf (İlk 3 sıra) ve yan konum (Sağ taraf) olarak belirleyebilirsiniz. Bu pozisyonlarda yer alacak şekilde teklifler otomatik olarak optimize edilir. Geçmiş datalarınızı kontrol ettiğinizde bazı anahtar kelimelerinizin üst sırada daha iyi performans gösterdiğini tespit ettiyseniz bu teklif stratejisini kullanmanız akıllıca olabilir.


firstposition


4- Hedef Geçiş Payı:


Arama sonuçlarında rakiplerinizin üstünde yer almak için bu seçeneği kullanabilirsiniz. Geçiş Payını kullanırken yeterli kontrolü sağlamazsanız dönüşüm maliyetleriniz ve tıklama başı maliyetleriniz çok yükselebilir.


Bu stratejiyi sadece belirli ürün ve özel kampanyalarınızda kullanmanız daha sağlıklı olacaktır. Hesap genelinde bu teklif stratejisini kullanmak performans göstermeyebilir. Daha çok stratejik olarak rakiplerinizin üzerine oynamanız gerektiği ve karlılığın ikinci planda kaldığı durumlarda tercih edilebilir.


hedefgecis


5- Geliştirilmiş TBM:


Dönüşümlere odaklanmak istediğinizde kullanmanız gereken teklif stratejisi budur. Dönüşüm getirmesi yüksek olan tıklamaları optimize eder. Bu doğrultuda teklifleri yükseltir ve düşürür.


6-ROAS Hedefi:


Reklam harcamalarından elde edilen gelir için bir hedef belirleyebiliyorsanız bu stratejiyi kullanabilirsiniz. Özellikle E-Ticaret sitelerinde en önemli metrik ROAS olduğu için bu teklif stratejisi oldukça önemlidir.


ROAS hedefinin doğru bir şekilde çalışmaya başlaması için en azından 2 hafta süresince müdahale edilmeden kullanılması gerekir. Sistemin doğru tekliflendirmeleri bulması için bu süreçte yüksek tıklama başı maliyetleri ve yüksek dönüşüm maliyetlerini göze almalısınız.


About Unknown

0 yorum:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.