Sosyal Medya

İlk şirketinizin başarısız olmasının arkasındaki 7 neden

Heves kırıcı bir başlık için üzgünüm ama ilk kurduğunuz şirketin başarısız olma olasılığı, başarılı olma olasılığından çok çok daha yüksek. İşin iyi olan tarafı ise başarısız olması muhtemelen olan bu işin neden başarısız olacağını öğrendikten sonra belki de bir çok açıdan daha hazırlıklı olabilirsiniz. Yine de başarısız olursanız bu ilk tecrübenin kazandırdıkları ile ikinci işinize çok daha iyi hazırlanmış olacaksınız. Unutmayın, başarısız olmak bir ilerlemedir. Ayrıca Bill Gates’den Steve Jobs’a kadar bir çok ünlü iş adamının da ilk işlerinde (bazen 2. ve 3. işlerinde de) başarısızlığa uğradığını unutmayın.

Bakalım başarısız olmanıza neden olacak şeyler neler:

Muhtemelen bir istisna değilsinizdir 

Motivasyon oldukça önemlidir. Farklı olduğumuzu düşünmemiz bizi ayakta tutar ve aslında gerçekten farklıyızdır. Ama matematik yalan söylemez. Kurulan şirketlerin yarısından fazlası 2. yılı göremiyor ve daha kötüsü neredeyse %97’si 10 yıl içinde batıyor. Bir istisna yaratabilir misiniz? Kesinlikle evet fakat başarılı olma ihtimalinizi bu rakamlara göre de bilmenizde fayda var.

Deneyimsizsiniz

Ayıp bir şey değil, deneyimsizsiniz ve bu gayet doğal. Profesyonellerin başarılı olmasının nedeni deneyimleri ve bu deneyim dediğimiz şey bilgi ve becerinin birleşmesiyle giderek gelişen bir şey. Eğer ilk defa bir işletme kuruyorsanız kararlar alırken, yönlendirmeler yaparken ve daha bir çok noktada deneyimsizliğiniz yüzünden hatalar yapabileceksiniz.

Daha önce farklı pozisyonlarda çalışmak, ekip yönetmek veya diğer girişimcilerle çalışmak size bir kısım deneyimler kazandırsa da iş sürücü koltuğuna geçince değişiyor. Unutmayın, şoför koltuğuna oturmadan gerçekten araba kullanmış sayılmazsınız.

Risk almayacaksınız 

Evet, kendi işinizi kurma kararı aldığınız zaman bir risk aldınız fakat işletmenizin başındayken bu kadar kolay risk alamayacaksınız. Araştırmalar, yeni şirket sahiplerinin, deneyimli kişilere göre risk konusunda daha muhafazakar olduğunu gösteriyor. Deneyim eksikliğinden kaynaklanan bir özgüven eksikliği olsa da bir başka açıdan bakınca daha az kaynağa erişmek ve kısıtlı finansal kaynakların korunması olarak da ortaya çıkıyor. Risk konusunda çok atılgan olmamak sizi başarıya da götürebilir tabi.

Yeterli iş bağlantınız yok 

Çok sevdiğim bir söz var iş dünyası için söylenen “your network is your life”. İş dünyasına yeni adım attığınızda yeterli bağlantınızın olmaması büyük bir sorun. Güçlü bağlantılar size yeni müşteriler, tedarikçiler, çalışma arkadaşları ve hatta hatırımcılar getirebilir. İyi bir bağlantı ağınız yoksa bunlardan mahrum kalırsınız. Bu da sizi rakiplerinizden geride bırakır.

İçgüdüleriniz gelişmemiştir 

Doğru bir şekilde içgüdüleriniz gelişmişse bu aldığınız kararlarda çok stratejik bir öneme sahip olur. Acı gerçek ise “içgüdüler” deneyimle gelişir. Satranç ustaları hangi hamleyi yapmaları gerektiğini sezerler çünkü daha önce binlerce defa bu oyunu oynamışlardır. Aynı şekilde tecrübeli girişimciler hangi hamlenin girişimleri için faydalı olacağını bilirler, sezerler.

Çok heyecanlısınız 

İlk işinize başladığınızda çok heyecanlı ve biraz da gergin olabilirsiniz fakat heyecanınızı doğru yönetemezseniz ki çoğu zaman öyle olur bu heyecan bir engele dönüşebilir. Çoğu zaman bu heyecan sizi birden fazla şeye odaklanmaya götürür ve bunun sonucunda asıl odaklanmanız gereken önemli şeyi kaçırırsınız.

Örneğin genişleme ve büyümeye yapacağınız erken yatırım, paranızı pazarlamada plansız harcamak gibi şeyler sizin sonunuz olabilir.

İnsanlar sizi ciddiye almayacaktır 

En üzücü yere geldik. Siz ne kadar iyi olduğunuzu düşünürseniz düşünün ilk işinizi kurduğunuzda yatırımcılar, tedarikçiler, şirkete almak isteyeceğiniz elemanlar ve hatta müşteriler bile sizi çok ciddiye almayacak. İlk girişimlerin genelde başarısız olduğunu bildikleri için bu işte sizin arkanızda durmaktan kaçınacaklar ve dolayısıyla kendi kehanetlerinin gerçekleşmesini izleyecekler. Aslında böyle olmaması gerekiyor fakat olan bu.

Bütün bu maddeler korkutucu olabilir fakat unutmayın, bu muhtemel başarısızlığınız aslında bir son değil, yeni bir başlangıçtır. Aldığınız dersler bir sonraki adımda size çok daha iyi yol gösterecek ve başarıya götürecektir. Ders almayı unutmayın yeter.

The post İlk şirketinizin başarısız olmasının arkasındaki 7 neden appeared first on Sosyal Medya.

About Unknown

0 yorum:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.