OnlinePazarlama.co

Yeni bir AdWords Kampanyasının Kontrol Aşamaları-2

Herkese Merhaba,


Yazımıza geçen hafta kaldığımız yerden devam ediyoruz. Aslında yazıda yer alan bilgiler sadece kontrol aşamalarını değil, alınması gereken aksiyon ve optimizasyon çalışmalarını da içeriyor. Bu sebeple yazı dizisi yayına alacağınız kampanyaların kontrol süreci ile birlikte optimizasyon aşamalarında da size yol gösterebilecek bir rehber niteliğinde.


Google-AdWords-Checklist


REKLAM POZİSYONUNU KONTROL ET


Reklam pozisyonunuzu kontrol edin. Yüksek mi, alçak mı yoksa olmasını istediğiniz yerde mi? Reklam pozisyon hedefiniz; bütçeniz ve kampanyadan beklentileriniz ile örtüşmelidir. Eğer yavaşça başlayıp kampanyayı zamanla büyütmeyi planlıyorsanız reklam pozisyonu için 1.sıra olmanız gereken en iyi yer değildir. Eğer yüksek bir bütçeye ve çok zamana sahipseniz ilk 3 pozisyon sizin için en ideal yerlerdir.


Bütçenizi tüketemiyorsanız reklam pozisyonu 6.sıranın altındaki anahtar kelimeler için düzenli olarak teklif yükseltmelisiniz. Bu aldığınız tıklama sayısını arttıracaktır.


MALİYETLERİ KONTROL ET


Hesabı yayına aldıktan bir hafta sonra, 7 günlük bir rapor alıp maliyet grafiğini inceleyin. Eğer kampanyanız bütçenizi hergün aşıyorsa tekliflerinizi ve aktif anahtar kelimelerinizi azaltmayı düşünebilirsiniz.


Sınırı aşan bir bütçe kampanya üzerinde istediğiniz kontrolü sağlayamamanıza yol açar. Kampanyanız istediğiniz tıklama sayısına ulaşamıyorsa bazı aksiyonlar almamız gerekebilir.


Bunlar;

-Yüksek maliyetli anahtar kelimeler için CPC tekliflerini azaltmak,

-Daha ucuz anahtar kelimelerin daha fazla tıklama almasını sağlamak için yüksek CPC’li anahtar kelimeleri durdurmak.(Eğer söz konusu ucuz anahtar kelimelerin bizim için önemli olduğuna kanaat getirmiş isek)

-Kullandığınız anahtar kelimelerden daha düşük maliyetli anahtar kelimeleri araştırıp, kampanyaya eklemek. (Daha spesifik keyword’ler, SKU vb)

-CPC’leri düşürmek için CTR arttırma çalışmaları yapmak.


PPC uzmanları dönüşüm takibi konusunda ustadırlar ve müdahale etmek için yeterli dönüşüm sayısına ulaşıldığında kritik hamleler yapabilirler. Her şey doğruyken bile dönüşüm getirmeyen (ya da yeterli dönüşümü getirmeyen)anahtar kelimeler için teklifleri azaltmak hatta maliyetlerine göre tamamen durdurmak gerekebilir. Bu sayede hesabınızın performansını arttırabilir, kazançlı anahtar kelimelere daha fazla bütçe ayırabilirsiniz.


Bu gibi durumlarda bu anahtar kelimeleri daha sonra kolayca filtreleyebilmeniz için etiketlemenizi öneririm. Çünkü hesabınız belirli bir doygunluğa geldiğinde kampanyayı genişletmeniz gerekebilir, bu durumda bu anahtar kelimeler işinize yarayacaktır.


Reklam metinleriniz ile ilgili optimizasyonlarda yapabilirsiniz. Örneğin reklamlarınızdan birinin tıklanma oranı %10 öbürünün %1 ise burada %1’lik reklamı durdurmamanız için hiçbir sebep yoktur.


Hesabınızdaki düşük arama hacmi uyarısı veren anahtar kelimeleri de silmenizi öneririm. Bu sayede hesabınızda gereksiz bir şişkinlik yaratmamış olursunuz, kampanyalarınızı daha net gözlemlersiniz.


(Düşük arama hacmi uyarısı aldığınız kelimeleri silmeden önce yanlış yazıp yazmamış olduğunuzu kontrol edin)


Önceki yazımızda ilk olarak odaklanmamız gerekenin kalite puanı olduğundan bahsetmiştik.Bu bağlamda yüksek tıklanma oranına sahip olmak, kalite puanınız için çok önemlidir. Bu sebeple çok düşük tıklanma oranlarına sahip anahtar kelimelerinizi durdurmanızı ve etiketlemenizi öneririm.


Hassas bir kampanyada düşük CTR’a sahip olan anahtar kelimeleri kullanmak yerine yüksek CTR’lı anahtar kelimelere odaklanmak yüksek kalite puanları sayesinde düşük maliyetli bir kampanya anlamına gelir.


Yüksek performans ile başlattığınız bir kampanyada gözlem yapmak ve doğru hamle kararları almak daha kolaydır. Bu kelimeleri sonsuza kadar hesabınızdan hariç tutun demiyorum ama en azından kampanyayı geliştirme safhasına kadar pause tutabilir, kampanyayı büyütme aşamasına geldiğinizde etiket filtrenizle kolayca aktif edebilirsiniz.


Kampanyanızın yayında kaldığı ilk 7 gün sonunda arama sorgusu raporu çekebilir ve negatif anahtar kelime eklemeye başlayabilirsiniz. Bunu her hafta yaparak ilk ay sonunda dikkatli bir şekilde yapılmış negatifleme çalışması sonucunda gereksiz tetiklemeleri büyük ölçüde azaltmış, maliyetleri düşürmüş olacaksınız.


Yapılabilecek çalışmalar bunlarla da sınırlı değil, gelecek hafta yazımıza devam edeceğiz…


About Unknown

0 yorum:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.